Les sortides escolars són una eina didàctica molt valuosa que permet als alumnes connectar amb la història i la cultura del seu entorn. En aquest cas, la sortida en bicicleta per visitar el Camp d’Aviació de la Guerra Civil i el Museu d’Aviació ofereix una oportunitat única per conèixer la importància d’aquests espais en la història del conflicte bèl·lic.

La sortida es complementa amb una explicació docent prèvia per contextualitzar cada lloc a visitar i aprofundir en la seva rellevància històrica.  Activitat dintre de les “activitats inicials de la SdA”.

Tot i el valor pedagògic d’aquesta activitat, alguns alumnes poden trobar dificultats per seguir l’explicació oral del docent. En concret, els alumnes amb dificultat auditiva, poden tenir problemes per entendre la informació si només es transmet verbalment. I, també, aquells alumnes amb dificultat en el ritme de treball ja que poden necessitar una segona explicació per assimilar millor els conceptes.

Per superar aquestes barreres i garantir que tot l’alumnat pugui seguir correctament l’activitat, he desenvolupat una presentació en PowerPoint mitjançant Gamma. Aquesta presentació inclou:

  • Àudios de text en cada diapositiva, permetent que els alumnes puguin escoltar la informació a la seva pròpia velocitat.
  • Text escrit per complementar l’àudio i facilitar la comprensió lectora.
  • Imatges per ajudar a contextualitzar els llocs visitats i reforçar la connexió entre la teoria i la visita.

Amb aquest recurs, els alumnes poden escoltar i llegir la informació tantes vegades com ho necessitin, garantint una millor comprensió del contingut. A més, la incorporació d’imatges facilita la relació entre la teoria i la realitat, millorant l’experiència d’aprenentatge.

L’ús d’eines digitals en sortides escolars no només millora l’accessibilitat, sinó que també optimitza l’aprenentatge i afavoreix una educació més inclusiva per a tots els alumnes.

Àudio de la reflexió