Hola,
Sóc conscient de que aquest tema és un tema gaire polèmic degut a les diverses opinions que trobem en front aquest tema. Intentaré exposar la meva opinió al respecte de l’ús dels mòbils als centres educatius.
Si que es veritat que, els mòbils s’han tornat eines imprescindibles i indispensables per a la nostra vida. També es veritat que és un tema que té molts avantatges i inconvenients; els mòbils poden proporcionar accés instantani a qualsevol informació o recurs educatiu, proporcionant a l’alumnat una sèrie de competències digitals que són necessaries a la vida diària.
Més enllà dels efectes positius que té, tothom és conscient sobre els efectes negatius que pot portar, ja sigui individual o col·lectivament. L’assetjament seria un cas clau d’efecte negatiu que té l’us del mòbil. Una altra cosa bastant important és com la poca autonomia que tenen els centres educatius per prohibir l’entrada o accés a pàgines de pornografia.
La clau potser, es troba en trobar un equilibri, que els centres educatius poguin establir normes clares i de consens amb l’equip docent.
En el meu cas, al ser professor de matemàtiques no requereixo de l’ús de mòbils a les aules. Potser em considera més “antic” i prefereixo el boli i paper de tota la vida. Sóc conscient de què la tecnologia va avançant i que ens hem d’obrir a noves innovacions educatives, però, en el meu centre, al ser de màxima complexitat dubto que no regular o no prohibir l’ús dels mòbils tingui efectes positius avui per avui. Per això, considero que l’ús dels mòbils ha d’anar obrint pas als centres educatius però sempre amb unes idees clares d’ús del mòbil.
REFERÈNCIES:
- https://www.elperiodico.com/es/sociedad/20231113/adolescentes-movil-prohibirlo-16-exageracion-94559624
- https://www.europapress.es/sociedad/educacion-00468/noticia-mas-40000-personas-reclaman-ley-prohibir-uso-telefono-movil-menores-16-anos-20231113120153.html#google_vignette
Deixa un comentari