Després dels dos primers mòduls (l’inicial sobre seguretat a internet i el primer, que es plantejava com una introducció/punt de partida), ha arribat el moment de començar a reflexionar sobre la pròpia pràctica docent a l’hora d’usar les TIC: en aquest sentit, l’exhaustiu document del Departament d’Ensenyament ha aportat una descripció i classificació de les habilitats digitals extremadament detallada i que, precisament per això, indueix a la reflexió i a l’auto-anàlisi.
La segona activitat, pensada, suposo, per a ser realitzada després de la primera, ha continuat servint la mateixa funció; personalment, em trobo en un entorn on hi ha una gran varietat de nivells pel que fa a l’ús de les TIC: el ventall abarca des del professor que es sent pràcticament incapaç d’usar-les fins al que ha d’ajudar a solventar multitud de problemes que puguin sorgir en el dia a dia. I, entremig, el grup més majoritari, és a dir, aquells professors que, tenint un coneixement suficient de les tecnologies digitals, les usa en el seu dia a dia en major o menor grau i es veu capaç de solucionar problemes en funció de la complexitat que presentin. Jo mateixa no goso englobar-me en un d’aquests grups, però crec que, si es preguntés els meus companys, la majoria diria que em trobo en el grup de persones amb un coneixement intermig-alt/avançat de les TIC i que, si no sap com fer alguna cosa, almenys no té cap por d’experimentar, barallar-se amb el software de torn i, eventualment, trobar una solució al problema.
Crec que és precisament aquest l’àmbit on millors resultats obtinc: no sóc persona de teoria (almenys, no pel que fa a aquest àmbit), sinó de pràctica. Puc llegir i entendre la teoria, però no serà fins al moment d’aplicar-la que realment sabré si he assimilat allò que he llegit. És el que, en anglès, s’anomena hands-on approach. Definitivament, és el que defineix el meu estil d’aprenentatge.
L’activitat de debat o, en el cas dels fils on he intervingut, més aviat intercanvi d’opinions força properes entre sí, també ha estat bé de cara a expandir aquesta reflexió. Les frases proposades eren interessants i estimulants i, tot i que es podia preveure quina seria l’opinió majoritària en pràcticament tots els casos degut a la natura d’aquest curs, ha estat molt enriquidor llegir les opinions dels companys.
Tinc ganes de veure què m’aportaran els propers mòduls i, tot i que sóc poc partidària d’auto-generar-me expectatives, gosaria dir que espero, a partir d’ara, un enfocament essencialment pràctic (sense oblidar, evidentment, les bases teòriques) que em permeti familiaritzar-me més amb la interfície del Quadern Digital. També, espero que les llacunes que encara tinc en el coneixement de les TIC es vagin tractant en els mòduls següents.

Computer Laptop with Books and Back to School Concept – White Background – 3D Rendering
Deixa un comentari