TASCA 1. RIDDLE
De vegades he recorregut a la creació d’alguna endevinalla per a introduir un nou tema en les meves classes d’anglès, tot i que no coneixia festisite.com. Normalment, les riddles que utilitzo són basades en el joc Two Truths and a Lie, que acostuma a agradar molt als alumnes, sobretot si el professor també s’hi involucra.
Quan he fet la fita del mòdul, he de dir que he hagut de llegir el text 4 o 5 vegades per arribar a la resposta, cosa que en circumstàncies de menys cansament no crec que m’hagués passat. Però el fet d’haver de rellegir un petit text diverses vegades, quan sovint ens queixem que els nostres alumnes tenen poca capacitat d’atenció, ja és de per sí positiu, doncs els encoratja a fer que normalment no fan, una lectura 100% atenta i concentrada. Quan, finalment, s’arriba a la solució, això produeix una sensació tant d’alleujament com de satisfacció, a més d’activar aquella veueta interna que et diu que hauries d’estar més atent al que llegeixes… cosa que, al meu parer, és sempre positiva. En aquest sentit, el format en espiral o cercle ajuda a alentir el procés de lectura, cosa que ajuda, evidentment, a incrementar el grau de concentració per part de l’alumne.
He triat tres riddles, en creixent nivell de dificultat. La primera, més aviat fàcil tot i que també pot no caure-s’hi de bones a primeres, seria per a nivells més bàsics I alumnat de 1r ESO, aproximadament:

Solució: 11. T-h-e-a-l-p-h-a-b-e-t
La segona endevinalla se situa en un nivell intermig de dificultat, i podria servir perfectament per a introduir un tema que parlés del temps cronològic i aspectes relacionats:

Solució: La lletra M.
La tercera endevinalla és, de les tres, la més difícil, tot i que també en això pot haver qui discrepi, perquè els nostres processos mentals són molt individuals i subjectius. Aquesta endevinalla és, bàsicament, per fer que els alumnes analitzin les paraules que estan llegint i intentin pensar out of the box. Podria introduir un tema sobre lògica, anàlisi, les TIC, etc.

Solució: La paraula wrong.
TASCA 2. Ed-Puzzles
Ed-Puzzles és una altra de les eines que he trobat molt interessants en aquest mòdul, possiblement perquè conjuga l’ús del vídeo, que sempre he utilitzat en les meves classes, amb el de les TIC. Normalment preparo força tasques que impliquen la visualització de vídeos, sovint d’una complexitat lleugerament superior al nivell dels meus grups. La idea que intento transmetre als meus alumnes és que és extremadament important practicar, i exercir, selective listening, o escolta selectiva, una estratègia primordial en l’aprenentatge de qualsevol idioma. L’experiència em diu que són aquells alumnes que s’encallen en una paraula o frase que no entenen els que pitjor progressen, ja que no es permeten a sí mateixos d’entendre el gist, el sentit general del que estan escoltant, i per tant perden l’oportunitat de millorar tant el seu nivell de comprensió com de comunicació oral.
Acostumo a utilitzar vídeos de les plataformes habituals (Youtube, Vimeo, etc) i jo mateixa en preparo els materials. És per això que Ed-Puzzles m’ha sorprès agradablement, ja que em dona la possibilitat d’editar vídeos autèntics a la meva conveniència I elaborar tasques diversificades d’acord amb les necessitats dels meus alumnes, fins I tot la possibilitat d’afegir-hi Voice-overs.
La tasca que he preparat podria molt bé ser la introducció a un tema de diversitat cultural i lingüística, i està pensada per a fer reflexionar els alumnes sobre la importància d’aquesta diversitat. A més, presenta accents d’anglès molt diversos depenent del parlant, cosa que també contribueix a eliminar la impressió que hi ha un “bon” i un “mal” anglès. Les preguntes que he preparat, molt bàsiques, estan pensades per a estimular la conversa posteriorment més que no pas per a controlar que s’han absorbit tots els continguts del vídeo, però sí que he intentat que facin referència tan al material àudio com als subtítols que hi apareixen.
https://edpuzzle.com/media/5ea4091446b1cd3e967aab18
Com que no sé si les preguntes apareixeran en clicar sobre el vincle, les adjunto a continuació:
- How many languages are spoken in the world nowadays?
- How many of these languages can die out over the next generations?
- What happens if languages don’t exist?
- What is the name of the indigenous language spoken in Equador?
- What is the International Mother Tongue Day, and what does it celebrate?
- What is the advantage of learning to read and write in one’s mother tongue?
- What percentage of world languages is used in education and in cyberspace?
Deixa un comentari