El vídeo que he escollit ha estat: Sub XCDD: sessió 4 – Avaluació i retroalimentació: https://www.youtube.com/watch?v=86oCzXaZ3D4.

He escollit aquest seminari perquè m’ha semblat que era molt complet treballant el tema de l’Avaluació i la retroalimentació. He decidit treballar aquesta competència perquè últimament m’estic plantejant com puc fer conscients els infants d’I3 dels quals soc tutora, el progrés que estan seguint en el seu aprenentatge: d’on parteixen, com aprenen i què han après. A l’educació infantil has de buscar les eines adequades per poder fer una avaluació compartida, i quan l’alumnat té 3 o 4 anys és difícil trobar la manera perfecta per fer-los conscients del seu aprenentatge.

Ens trobem amb què la majoria de formacions sobre aquest tema estan dirigits a l’alumnat d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, i que hem de conèixer les eines que s’utilitzen en aquestes etapes per tal de poder adaptar-ho a la nostra etapa.

Amb aquest vídeo, doncs, he reflexionat sobre la retroalimentació o feedback de l’alumnat, sobre el fet que ha d’incloure una reflexió per part de l’alumnat. En el cas de l’Institut Jaume Cabré utilitzen les classes presencials per dur a terme aquest feedback, ja que disposen d’un EVA a partir del qual cada jove segueix un itinerari personalitzat de treball. A l’educació infantil hem de fer tot el treball a l’aula, i és en aquest sentit que m’estic replantejant com poder fer partícips els infants de l’avaluació. Existeixen les dianes o les cares, però vull anar més enllà i fer un Portafolis individual d’una forma fàcil i amena, que reflecteixi de veritat el procés d’aprenentatge de cada alumne o alumna i que el puguin fer d’una forma força autònoma.

Així que seguiré pensant com ho puc fer, i una idea a explorar és l’Espai d’aprenentatge que va crear aquest institut al Google Sites.