A les classes de l’assignatura d’economia del Batxillerat Social realitzo cada curs un taller de borsa i una pràctica per grups on la utilització de les noves tecnologies no només ha permès facilitar i enriquir tota la pràctica sino que ha millorat la seva qualitat i l’ha fet més motivadora de cara als alumnes.

Aquesta activitat té una durada de dos mesos i es dedica 1h a la setmana a classe per realitzar-la a més del seguiment setmanal que els alumnes han de realitzar a casa.

Es formen grups de 3 o 4 alumnes i conjuntament decideixen en quines empreses de l’IBEX-35 (mínim 6, màxim 10) volen invertir 20.000 € virtuals. Realizada la compra virtual d’aquestes accions els alumnes faran un seguiment setmanal de l’evolució de les seves inversions i poden realizar vendes i compres setmanals de les accions per millorar la seva rendibilitat.

Aquesta pràctica només és posible realitzar-la gràcies a l’ús de les noves tecnologies a l’aula. Per començar el propi sistema de compra i venda d’accions avui dia ja es fa mitjançant el mercat continu (SIBE) i per tant els alumnes disposen mitjançant  la connexió a internet de les cotitzacions de les accions a preu real.  També per tal de decidir quina inversió serà més favorable poden investigar i buscar informació sobre les diferents empreses de l’IBEX35 i consultar dades sobre la seva evolució en el mercat.

Per tal de calcular la rendibilitat de les seves inversions i portar un control de les compres i les vendes realitzades utilitzen programes de bases de dades i excel.

Finalitzat el període establert per l’activitat els alumnes realitzen una presentació en power-point, prezzi.. amb els resultats obtinguts.

La realització d’aquesta pràctica els resulta molt motivadora perquè es basa en dades reals i ens permet  la utilització de noves tecnologies posant-les al servei de l’aprenentatge i el coneixement.  Aquest taller de borsa ja el porto fent anys enrere però sense dubte s’ha enriquit totalment i ha millorat la seva qualitat amb l’ús de les noves tecnologies.