Activitat de realització a l’aula 3ESO

Creació d’Un Diari Digital Col·laboratiu sobre Temes d’Actualitat en Anglès

Els estudiants treballaran en grups per crear un diari digital col·laboratiu que abordi temes d’actualitat en anglès rellevants per a la seva comunitat. Cada grup seleccionarà un tema d’interès i utilitzarà dispositius mòbils, tauletes o ordinadors per recopilar informació, escriure articles i crear contingut multimèdia, tot en anglès.

Competències i Objectius

    • Competència Lingüística en Anglès:
      • Objectiu: Desenvolupar habilitats de redacció i expressió oral en anglès mitjançant la creació d’articles i contingut multimèdia.
    • Competència Digital:
      • Objectiu: Utilitzar de manera eficient dispositius mòbils o ordinadors i aplicacions en anglès per a la recerca d’informació i la creació de contingut digital.
    • Competència Social i Ciutadana:
      • Objectiu: Fomentar la consciència social i la col·laboració entre els estudiants per abordar temes d’actualitat en anglès.

    Recurs Digital: Utilitzarem la plataforma en línia Padlet (https://padlet.com/) com a eina col·laborativa perquè els estudiants puguin organitzar i compartir la informació recopilada, tot en anglès.

    Tasques:

    1. Selecció del Tema:
      • Cada grup decideix un tema d’actualitat en anglès que sigui rellevant per a la comunitat escolar.
    2. Recerca d’Informació en Anglès:
      • Utilitzant els dispositius mòbils o ordinadors, els estudiants recopilen informació sobre el seu tema mitjançant fonts digitals en anglès, com ara notícies, articles i vídeos.
    3. Creació de Contingut en Anglès:
      • Escriure articles breus, crear imatges o vídeos i recopilar cites relacionades amb el tema seleccionat, tot en anglès.
    4. Organització a Padlet:
      • Utilitzant Padlet, els estudiants organitzen la informació en anglès, compartint els seus articles, imatges i vídeos amb els altres membres del grup.
    5. Revisió Col·laborativa en Anglès:
      • Cada grup revisa i comenta el contingut dels altres grups a través de Padlet, proporcionant retroalimentació constructiva, tot en anglès.
    6. Creació del Diari Digital en Anglès:
      • Utilitzant la informació i els comentaris rebuts, els estudiants finalitzen la seva creació del diari digital col·laboratiu, tot en anglès.
    7. Presentació a la Classe en Anglès:
      • Cada grup presenta el seu diari digital a la classe, destacant els punts més rellevants del seu treball i les seves reflexions sobre el tema, tot en anglès.

Activitat de realització a casa 3ESO

Creació d’Entrevistes Imaginàries amb Personatges Literaris

Els estudiants treballaran en parelles per crear una entrevista imaginària amb un personatge literari estudiat a classe. L’objectiu és explorar les habilitats comunicatives en anglès, aprofundir en la comprensió dels personatges literaris i fomentar la creativitat.

Competència/es i Objectius:

  • Competència Lingüística en Anglès:
    • Objectiu: Desenvolupar habilitats de comunicació oral i escrita en anglès mitjançant la creació d’una entrevista imaginària.
  • Competència Literària:
    • Objectiu: Aprofundir en la comprensió dels personatges literaris estudiant la seva personalitat, motius i perspectives.
  • Competència Creativa:
    • Objectiu: Fomentar la creativitat mitjançant la creació d’una situació d’entrevista imaginària.

Recurs Digital: utilitzarem el recurs digital  Canva. S’animarà als alumnes, que ja tenen compte aquí, i coneixen prou bé l’eina, que posin els settings en anglès, tot i que no serà obligatori.

Tasques:

  • Selecció del Personatge:
    • Cada parella selecciona un personatge literari estudiat a classe.
  • Recerca del Contingut:
    • Consultar el recurs digital propi creat a Canva amb instruccions i material de consulta.
  • Creació de l’Entrevista:
    • Escriure una entrevista imaginària en anglès, explorant les opinions, pensaments i emocions del personatge.
  • Representació de l’Entrevista:
    • Opcional: Crear una breu representació en format de vídeo o àudio de la entrevista.
  • Revisió i Retroalimentació:
    • Intercanvi de rúbriques i retroalimentació entre parelles per millorar la qualitat.
  • Entrega a Classroom:
    • Lliurament de les entrevistes i del recurs digital creat a través de la plataforma Classroom.

Classroom (EVA):

La plataforma Classroom serà utilitzada pels estudiants per realitzar la tasca, comunicar-se amb el professor i rebre retroacció.

Reflexions

Dissenyar una activitat per a realització a l’aula implica considerar l’interacció directa amb els alumnes, adaptant-se a la dinàmica del grup i fomentant la col·laboració.  Amb la creació del Diari Digital Col·laboratiu amb temes d’actualitat, els alumnes experimenten de la manera més real possible a l’aula perquè i com cal desenvolupar la compètencia de writing (expressió escrita) juntament amb l’ús de la tecnologia. És motivador pels alumnes veure com la gramàtica que aprenen, el vocabulari que treballem a l’aula etc… es pot i s’ha de traslladar més tard a un context real i realista. Amb aquesta activitat poden sentir una mica què és ser periodista en anglès i posar en pràctica tot el que van aprenent a l’aula.

D’altra banda, l’activitat per a realització autònoma fora de l’aula, el Canva lliurat per Classroom, requereix claredat en les instruccions, considerant la independència de l’estudiant. Amb eines digitals, cal assegurar-se de l’accessibilitat i motivar l’ús responsable. Els alumnes de l’institut tenen accés a un Chromebook que s’emporten a casa i amb el que poden treballar. Per altra banda, Canva, l’aplicació proposada per l’activitat a casa, és una eina que ja dominen perquè l’han fet servir regularment a l’aula durant anys. D’aquesta manera assegurem que tots els alumnes puguin, efectivament, fer la tasca de manera autònoma a casa, tant per accessibilitat a un dispositiu com per coneixements tècnics. A més a més, treballem també amb Classroom, on els alumnes poden consultar dubtes, escriure al professor i tenir una comunicació directa per poder assegurar l’èxit de la tasca inclús si no estem a l’aula físicament en aquell moment.