Els dos punts forts de la pròpia pràctica docent digital:
- La comunicació amb les famílies de la meva tutoria. Com a professora, mantinc una comunicació fluida amb les famílies a través del Dinantia. Les famílies reben les notificacions al telèfon mòbil, tant d’assistència, comportament, com emails/missatges que vulguis enviar. És una eina molt útil, ràpida i eficaç i té una interfaç molt intuïtiva.
- Creació de continguts per nivells. No faig servir llibre a la meva matèria, anglès, amb 1ESO. A més a més, no tenim dividit en nivells i dins la classe tinc realitats molt diferents. Des de nivell A1 fins a nadius. Per poder atendre les necessitats de tots, utilitzo el Classroom per generar tasques per nivells dins la mateixa temàtica, tant individuals com grupals.
Les quatre possibles millores que puc assolir:
- Puc millorar la meva organització a nivell digital. Tot i fer servir moltes de les eines digitals del drive, calendar, etc… encara no em desprenc del tot del memonotes i algunes coses les tinc per duplicat.
- Creació de rúbriques i plantilles d’autoavaluació de forma digital. Les faig servir poc i normalment busco alguna ja feta d’internet.
- Treball digital en equip al meu centre. Quan ens hem de coordinar, ho fem en passadissos o a l’hora del cafè en comptes d’online.
- Utilització de programes innovadors dins de les classes. Avui en dia hi han moltes eines digitals que podem fer servir, especialment en classes com anglès o alemany, però que desconec. El Kahoot ja ha quedat una mica obsolet.
Les Conclusions
Em falten coneixements i també posar en pràctica noves eines de treball per ser més digital. Les noves generacions pugen fortes i no caldran molts anys per quedar-me enrere. Segur que hi han moltes eines molt interessants que podrien ser útils per la meva tasca docent, tant en relació amb als alumnes com en l’organització amb els meus companys.
La Formació que podria realitzar per tal de millorar
- Subxarxa de la Comissió digital de centre: Podria millorar la competència digital dels meus alumnes alhora que la meva i del meu equip docent. Aquesta formació sembla tenir una vesant individual però també d’equip mentre que no per de vista la competència digital de l’alumnat.

Noemí
Deixa un comentari