Els alumnes de 1ESO treballaran a la 3AVA el tema del menjar. Les classes tant de 1A com de 1B estan formades per alumnes amb nivells completament diferents d’anglès. Tenim alguns alumnes nouvinguts fa uns dies/setmanes que mai a la seva vida han fet anglès. Altres en saben una mica. I també tenim uns quants alumnes que són nadius d’anglès, el parlen a casa seva amb les seves famílies.

Les activitats que s’han programat per tota la 3AVA ja inclouen modificacions per tal de garantir les necessitats d’aprenentatge de tots els diferents tipus d’alumnes. Tot i així, es vol tenir informació certera del seu punt de partida en quant a aquest tema, el menjar.

Per aquesta raó, s’ha dissenyat una Activitat d’avaluació Diagnòstica, iniciant la 3AVA, mitjançant un formulari Google. Els alumnes, a l’aula de manera individual, completaran un qüestionari on han d’anar, com si fos un joc, responent breument unes preguntes relacionades amb el menjar: digues 3 coses que es poden esmozar, digues 5 verdures que no siguin verdes, digues 4 aliments que pots menjar amb arròs, etc.

Tot i ser de resposta oberta, per la indosincràsia de les preguntes, aquestes respostes estan força acotades ja que la pregunta en si no dóna joc a contestar-la tan fàcilment. D’aquesta manera se’ls “obliga” a pensar més vocabulari que no només el del nivell més bàsic.

Amb el cas dels alumnes nouvinguts que mai han fet anglès, el que es fa es que se’ls permet buscar a internet la traducció de les preguntes i utilitzar el diccionari per traduir els aliments del castellà/català a l’anglés.

A més a més de servir com un “starter” de la unitat, aquesta activitat de prova (google formulari) es tornarà a fer servir al mig de la SA i al final. Es repetiran les preguntes/canviaran molt poc. D’aquesta manera s’espera que els alumnis puguin contestar cada cop millor a les mateixes preguntes perquè estan aprenent nou vocabulari dia a dia. Ells saben que això passarà, que faran el qüestionari més d’un cop. D’aquesta manera se’ls dóna l’oportunitat de gestionar el seu propi procés d’aprenentatge: poden investigar pel seu compte vocabulari nou, jugar als jocs del classroom per ampliar vocabulari, estudiar pel seu compte…perquè llavors el dia que toqui fer un altre cop el qüestionari google estiguin preparats i el responguin millor.

Aquesta activitat està pensada per fer-la breument a la segona o tercera sessió. Els alumnes l’omplen des del centre amb el seu Chromebook i fan servir la seva adreça de mail del centre per inicar sessió al Google Forms.

 

Questionari Google: Food Quiz