Feedback i noves tecnologies: avantatges o perill? 

Com podem fer servir les noves tecnologies per donar retroalimentació de manera segura?

Feedback amb els alumnes:

Google Classroom: 

És l’eina que més faig servir, on els alumnes tenen accés a materials i tasques d’anglès de manera organitzada. A més a més, puc comentar tant individualment com a tota la classe les tasques, feina i propostes.

Mote:

Amb aquesta eina, enriquim la nostra retroalimentació: podem afegir comentaris de veu als seus treballs, oferint explicacions més personalitzades i facilitant una millor comprensió dels aspectes a millorar. També és una molt bona eina per donar feedback en quan a la pronunciació en anglès.

Loom:

Amb el Loom podem crear breus vídeos explicatius per aclarir conceptes complicats, proporcionar instruccions més detallades i crear una experiència d’aprenentatge més dinàmica. Aquesta combinació d’eines digitals no només millora la comunicació amb ells, sinó que també afavoreix una retroacció més efectiva i una millor comprensió del contingut d’anglès, facilitant el seu aprenentatge.

Criteris didàctics:  Aquestes eines seleccionades ofereixen una gran varietat de possibilitats didàctiques. Es poden fer diversos tipus d’avaluació (co-avaluació, autoavaluació i avaluació del docent), amb més o menys detall, i fins i tot es pot fer un feedback més enllà de dues interaccions, és a dir, el professor pot donar feedback a l’alumne, l’alumne el rep i pot contestar/preguntar dubtes al professor, i el professor pot tornar a donar feedback a partir d’aquests dubtes.  Això ho podem fer, a més a més, no només de manera escrita, sinó també oralment, cosa que, parlant d’un idioma estranger, és una gran avantatge per poder practicar la pronunciació i la comprensió i expressions orals. 

Criteris ètics: pel que fa als criteris ètics, he prioritzat, sobretot, la seva privacitat i tractament de dades. A més a més, he tingut en compte la justícia i la integritat, assegurant una comunicació clara i responsable. Totes tres eines garanteixen les normes bàsiques de seguretat. 

Criteris tècnics:  des del punt de vista tècnic, aquestes tres eines tenen una usabilitat força intuitiva, a més a més cuiden l’estètica. I això és vàlid no només per mi, la professora, com per als alumnes. 

Retroacció amb les famílies: 

Amb Microsoft Teams i la plataforma educativa específica per a l’educació que faig servir, Dinantia, puc oferir una experiència de retroacció transparent i eficient per a les famílies dels estudiants. A través de Microsoft Teams, podem garantir una comunicació regular i la compartició d’actualitzacions sobre les activitats, els esdeveniments i el progrés dels alumnes. Amb les funcionalitats de xat puc respondre preguntes, proporcionar informació i mantenir una línia oberta amb les famílies. A la plataforma Dinantia treballaré els detalls específics del rendiment acadèmic, activitats i altres aspectes rellevants per al desenvolupament dels estudiants. Aquesta plataforma permetrà una retroacció més personalitzada, incloent la possibilitat de compartir fitxers i comentaris  per abordar temes específics. A més a més, és la plataforma que es fa servir per passar llista i, gràcies a que la podem fer servir des del mòbil, és una eina ràpida, fàcil i eficaç.

La selecció d’aquestes tecnologies per a la retroacció amb les famílies es basa en criteris específics. S’ha prioritzat la facilitat d’ús per a les famílies, assegurant que puguin accedir fàcilment a la informació. La transparència i la comunicació oberta són essencials, per la qual cosa he valorat les funcionalitats de xat i reunions en línia. La plataforma específica per a l’educació ha de ser capaç de mostrar el progrés dels estudiants de manera clara i detallada, incloent informació rellevant sobre activitats, avaluacions i altres factors que impactin en l’aprenentatge dels alumnes. També és essencial garantir la privacitat i la seguretat de les dades dels estudiants en ambdues plataformes. Aquesta selecció s’ha realitzat amb l’objectiu de proporcionar una experiència de retroacció positiva i efectiva per a les famílies, fomentant la seva participació en el procés educatiu dels seus fills.