Explicació de taller:
El Taller es va iniciar al tercer trimestre quant els nens i nenes de la classe de 3r van veure un treball fet amb els alumnes de CI amb els Bee-bots. Fruit d’aquest interès vam voler fer una activitat intercicle de robòtica. A l’escola realitzem tres tallers per trimestre relacionats amb: matemàtiques, català i ciències. Per iniciar l’experiència vam decidir fer un taller de bee-bots al taller de matemàtiques. És a dir, el mateix taller es realitza tres cops al trimestre amb diferents alumnes, aquest fan una roda de tallers.
Pel que fa al material, l’escola disposa d’un bee-bot, i una mestra ens va cedir el seu personal per poder dur a terme el taller amb aprox 8/10 nens/es per sessió. La sessió era d’una hora i mitja, i estava dividida en tres apartats: el primer apartat era el coneixement de les funcions bàsiques; el segon apartat era crear un circuit senzill del bee-bot en una fitxa, i a continuació provar si era correcte; i per finalitzar, vam fer un comandaments de números amb càlcul d’operacions. Cada grup de 4 alumnes col·locaven números del 10 a 50 dins de la quadricula aleatoris. El primer havia de fer circular el bee-bot on ell volgués, a continuació el seu company amb el número on estava el bee-bot havia de calcular una suma, una resta i una multiplicació on el resultat fos el número de la quadricula, i així fins acabar el temps establert.
Al final la sessió és realitza una activitat de reflexió i autoavaluació.
Objectius principals:
- Manipular, observar, experimentar i conèixer el funcionament del Bee-Bot i programari.
- Iniciar en el llenguatge de programació, fent servir les ordres adients i les seqüències adequades.
- Desenvolupar la creativitat per trobar solucions als reptes i tasques plantejats.
- Treballar en equip per arribar a acords i assolir objectius compartits.
- Fer ús responsable dels materials i recursos emprats.
Principals continguts treballats:
- Manipulació, observació, experimentació i coneixement del funcionament dels Bee-Bots
- Iniciació en el llenguatge de programació, fent servir les ordres adients i les seqüències adequades.
- Estratègies de resolució de problemes.
- Treball en equip per arribar a acords i assolir objectius compartits.
- Ús de dispositius digitals (càmera fotogràfica, tauleta digital)
Beneficis del taller:
- Degut que els alumnes van elegir el taller va donar a un interès molt gran per tots els alumnes.
- Motivació molt alta per treballar amb els bee-bots.
- Experiència molt positiva i diferent per aprendre les nocions espacials, i sobretot en el treball d’agilitat mental
Inconvenients del taller:
- Disposar de 2 bee-bots per 8/10 alumnes, un de l’escola i 1 particular d’una mestra
- Poc temps per poder realitzar l’activitat, es valora dividir-ho en dos sessions. Una primera sessió per conèixer moviments basics i realitzar un circuit amb la comprovació que tot va bé, i una segona sessió on es repasses els comandaments i després fer activitats d’agilitat mental
Deixa un comentari