El nostre alumnat ha nascut en l’era digital i això els ha afavorit en referència a l’ús de les noves tecnologies. Nosaltres, els docents nascuts als anys 70 i 80 no vam tenir aquests instruments per al nostre aprenentatge i hem hagut de reciclar-nos, estudiar i aprendre a fer-los servir.

Ara bé, no tot el jovent en fa un bon ús, ja que la majoria fa servir les noves tecnologies per utilitzar xarxes socials com Instagram, Twiter, Facebook, Snapchat… Molts d’aquests joves estan interessats en aquestes aplicacions per penjar fotografies, parlar amb els amics, estar al dia de notícies referents a youtubers o simplement visualitzar vídeos on poden veure personatges mediàtics… Però realment coneixen els altres usos de les noves tecnologies i les saben aplicar en el seu procés d’aprenentatge?

Aquesta pregunta ens l’hauríem de fer tots els docents, ja que quan entrem a les aules podem observar que molts dels nostres alumnes no dominen la competència digital ja que fins ara no ha format part del seu currículum o simplement no estan preparats els centres. Això és un fet que ha de canviar.

Ara bé, s’ha d’ensenyar a fer un bon ús d’aquestes noves tecnologies i sobretot hem d’advertir-los dels perills. Com a bons docents hem d’instruir bé als nostres alumnes ja que si no ho fem poden tenir problemes amb les seves dades personals. Els hem d’ensenyar quines mesures han de prendre per moure’s per internet , ja que com més informats estiguin millor es mouran per la xarxa.

Per tant, la competència digital és molt important que estigui present en el currículum perquè tenim els instruments i els hem de saber utilitzar. Tan els docents com els alumnes hem de fer-ne un bon ús ja que ens ajudaran molt amb el nostre aprenentatge. Cada centre ha d’aplicar el seu pla TAC i tots ens sortirem afavorits. Nosaltres, els docents els introduirem a les aules i l’alumnat aprendrà a realitzar activitats que els facilitarà les tasques i no només a comunicar-se amb els seus amics.

Tots hi sortim guanyant.