Seguretat i protecció de dades

Realització d’esquemes pneumàtics mitjançant la visualització en vídeo d’un procés industrial a Youtube, realització de l’esquema i entrega i calificació a la plataforma de Moodle.

L’alumnat disposa de una presentació en pdf amb la explicació de la activitat, sistema de calificació (amb una rúbrica) i les instruccions per penjar la activitat i realitzar una coavaluació de la tasca.Aquest recurs està dirigit a alumnes de CFGS (Cicle Formatiu de Grau Superior) de Sistemes electrotècnics i automatitzats.

La raó de fer servir aquest recurs és degut a que l’ enunciat escrit de la tasca no era comprés per alguna part de l’alumnat, degut a que no tenen competència lingüística en català o un nivell de comprensió lectora baix, amb la visualització d’un vídeo l’alumnat comprèn millor el que es demana.

Moodle està gestionat per el propi centre, i és un recurs proveït per el departament d’educació, si parlem de privacitat les dades dels alumnes no son compartides en cap altra plataforma, per aquesta raó la elecció de Moodle sobre Google Class és una millor opció.
Per accedir als vídeos es fa servir el servei API de Youtube per inserir els vídeos dins de les pàgines del Moodle i així evitar que l’alumne surti d’aquest ecosistema.

En aquest cas concret el fet que els alumnes no facin servir la comprensió lectora per la realització del treball no és el meu sistema preferit però és una necessitat per poder valorar el coneixement tècnic de l’alumnat, ja que hi ha estudiants que són competents tecnològicament però tenen mancances en lectura.

La coavaluació de l’alumnat dins del Moodle ajuda a una millor implicació a les tasques, a més que millora el seu sentit crític al treball dels altres. El fet d’interactuar a un espai digital amb els companys mostra els avantatges de les tecnologies digitals per la cooperació, així com aprendre a fer servir un entorn de treball online.