Situació d’aprenentatge 1
Activitats dirigides a CFGS d’ Energies Renovables
Realització d’una presentació conjunta sobre els diferents tipus de centrals elèctriques (carbó, nuclear, solar…), explicar el seu funcionament però a més tenint en compte impacte mediambiental, visual, emissions de C02 i seguretat.
L’objectiu a més d’aprendre el funcionament de les centrals elèctriques és fer una reflexió sobre l’impacte de totes les nostres accions a la natura i desenvolupar el sentit crític per poder veure els avantatges i les desavantatges que tenen totes aquestes solucions.
L’enunciat es trobarà al MOODLE i l’alumnat haurà de pujar la tasca una vegada feta.
El treball s’ha de realitzar en grup, es realitzarà una presentació en GENIALLY, es valorarà a més de que la informació sigui correcta que el disseny sigui clar i atractiu. Fent servir Genially tot l’alumnat pot treballar des de casa online.
Assignar rols específics a cada membre del grup, com a presentador principal, investigador principal, dissenyador de diapositives principal, on cada alumne tindrà un rol principal però tots hauran de participar en totes les parts del treball.
L’alumnat haurà de desenvolupar un pla detallat que inclogui els passos que cal seguir, les dates límit i un calendari de reunions, per això es farà servir la eina TRELLO per realitzar el seguiment de tasques.
Una vegada fetes les presentacions s’obrirà un debat sobre els avantatges i desavantatges de cada tipus de central.
Es treballaran els següents ODS:
- ODS 7. Garantir l’accés a una energia assequible, segura, sostenible i moderna per a totes les persones
- ODS 9. Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible, i fomentar la innovació
- ODS 13. Adoptar mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus efectes
Situació d’aprenentatge 2
Activitats dirigides a CFGS de automatització i robòtica industrial
Realització d’un blog sobre una pràctica de muntatge i programació d’un sistema automàtic.
Es fa de manera individual, realització de vídeos de funcionament, fotografia del muntatge, esquemes, penjar el codi… utilitzat maquetació d’una entrada en el blog en WORDPRESS on es representi el treball.
Per la edició de vídeo es poden fer servir eines gratuïtes online con CLIPCHAMP.
L’objectiu d’aquest situació d’aprenentatge és que l’alumnat aprengui a explicar de manera ordenada el procés que han fet servir per la realització de la pràctica, presentant tot el treball i les eines que s’han fet servir, vol ser un tutorial per poder ajudar a altres estudiants per la realització de treballs.
Es treballaran els següents ODS:
Deixa un comentari