Els alumnes del centre on exerceixo com a docent , van realitzar un projecte anomenat “Un viatge per Espanya” relacionat amb l’aprenentatge dels aspectes més rellevants de la geografia física i política  d’Espanya (comunitats autònomès, províncies, capitals, rius, muntanyes…etc), la cultura, la gastronomia, el folklore de espanyol i els fets històrics més rellevants de la història d’Espanya.

Inicialment estava orientada a desenvolupar continguts de l’àrea de Coneixement del Medi Social i Cultural ( 5è d’EP),  però amb la idea d’assolir transversalment coneixements d’altres àmbits com el lingüístic (exposicions orals dels continguts treballats), el tecnològic i informàtic (presentació dels continguts en format digital de PowerPoint) o l’educació en valors (treball en grup, convivència, comunicació….etc).

Per grups de quatre alumnes havien d’escollir un aspecte a treballar sobre Espanya, i sobre el qual fer un treball de recerca d’informació.

Tot seguit buscaven la informació en les diferents fonts de què disposaven al seu abast (Internet, llibres, revistes divulgatives…).

A continuació, els grups feien una selecció del què havien trobat, mitjançant la elaboració d’un PowerPoint, amb què poder sintetitzar i resumir tota la informació.

El darrer pas era realitzar, a la resta de companys de la classe, una presentació de les seves recerques amb l’ajuda del PowerPoint mitjançant el decorat de l’aula amb uns murals de tota la informació d’Espanya que cada un dels grups havia seleccionat, de manera que la resta dels alumnes avaluaven les presentacions dels seus companys.

Després de realitzar aquest projecte, tot utilitzant la tecnologia a l’aula, val a dir que són molts els beneficis que s’obtenen per part dels alumnes ( aprenentatge cooperatiu , constructivisme, competències en l’ús de la tecnologia,….), en comparació amb els inconvenients ocasionats per la utilització d’aquestes eines com per exemple els trencaments puntuals del ritme de treball a l’aula quan falla la connectivitat a la xarxa i els alumnes no poden seguir amb l’activitat proposada.  

En resum, considero que integrar i fomentar l’ús de les noves tecnologies a l’aula és, avui en dia,  una peça clau a l’hora de treballar d’una manera eficaç i motivadora molts aspectes necessaris en l’assoliment de continguts dels nostres alumnes ja que fan que augmenti l’interès i la motivació dels alumnes, realitzin les tasques amb major entusiasme, desenvolupin habilitats específiques de cerca i selecció d’informació, es fomenti l’intercanvi d’idees i el treball en grup, ajudant a millorar les habilitats socials i afavorint la inclusió de tots els alumnes.