ACTIVITAT
SITUACIÓ D’APRENENTATGE
IMPLANTACIÓ A L’ AULA
Aquesta activitat va dirigida a un grup d’alumnes de I4 d’Educació Infantil. El grup consta de 19 alumnes, dels quals hi ha 10 nenes i 9 nens. Un dels nens té un retard global del desenvolupament, diagnosticat amb autisme.
És un grup molt cohesionat i respectuós entre els uns i els altres i ajuden molt a l’infant amb retard global del desenvolupament.
JUSTIFICACIÓ
El treball és per racons i es fa una proposta metodològica en la que a partir de diferents materials i propostes i experiències perceptives, els alumnes van assimilant diversos conceptes en aquest cas matemàtics.
OBJECTIUS
- Mostrar autonomia davant la realització dels racons proposats i participar activament amb el grup
- Reconèixer les grafies dels números treballats 1,2,3,4,5.
- Reproduir els números 1,2,3,4,5.
- Associar el número amb la seva quantitat
- Identificar, relacionar i operar amb la recta numèrica.
- Reconèixer les figures geomètriques en situacions quotidianes
- Reproduir les figures geomètriques.
- Iniciar-se en la resolució de problemes senzills de càlcul mental.
- Classificar i ordenar objectes segons diferents criteris
- Establir l’ordre de les seqüències temporals.
- Aplicar estratègies de càlcul, afegir i treure.
- Descobrir nous conceptes matemàtics: alt-baix, prim, gruixut…
- Iniciar-se en l’ús de les tauletes.
COMPETÈNCIA ESPECÍFIQUES
Competència matemàtica i Competència digital
Eix 2 CE2
Eix 3 CE1, CE2, CE3
SABERS
- Construcció de la noció de quantitat i inici de la seva representació
- Reconeixement i representació dels números treballats.
- Figures geomètriques.
- Traç de les figures geomètriques.
- Conceptes matemàtics.
- Comparació, ordenació i classificació d’objectes.
- Identificació de sèries i predicció de la seva continuïtat.
- Aplicació d’estratègies de càlcul, afegir i treure.
- Reconeixement de la posició i orientació que ocupen els objectes.
ANUNCIAT
Totes les sessions hi ha dos mestres a l’aula i la vetlladora que farà pictogrames amb l’infant amb dictamen d’autisme.
Es preparen els racons matemàtics a l’aula. Hi ha 4 tauletes, làmines amb números, espai de plastilina, espai de joc: targetes pinces, omplir caselles.
Cada infant es posa en un racó i quant acabi va el racó que estigui buit.
En les tauletes està preparat perquè puguin clicar cada aplicació. El primer cop que l’agafen se’ls ajuda i se’ls guia.
SESSIONS | RACONS PER SESSIÓ | RECURSOS MATERIALS |
1 | A la tauleta aplicació descarregada per la coordinadora TAC
https://edu365.cat/infantil/mates/index.html https://clic.xtec.cat/projects/clicinfa/jclic.js/index.html BEE BOT+BLOCS LÒGICS: amb els daus dels blocs lògics fer arribar la bee bot fins la imatge que toqui. JOC DE LES DIFERÈNCIES I EL DOMINO https://edu365.cat/infantil/mates/domino/index.html
|
Tauletes
Ordinador |
2 | GRAFISME de números: làmines preparades amb el traç dels números que treballem fins el moment.
Quantitat amb pinces: col·locar la pinça amb el número corresponent segons la quantitat que s’indica. |
Làmines de números
Fitxes de quantitats preparades. Joc preparat. |
3 | Troba imatges repetides: targetes amb diferents imatges on hi ha una repetida.
Omplir caselles: joc d’omplir caselles amb pedres segons el número que surt el dau . Fer els números moldejant amb plastilina. |
Targetes preparades
Joc preparat Escuradents, plastilina. |
IMPLANTACIÓ FORA DE L’AULA
ANUNCIAT
A les dues pàgines webs hi ha tot de recursos i activitats intuïtives per entrar i jugar i aprendre el mateix moment. A casa es poden fer les sessions amb l’ajuda d’un adult.
Les làmines se li poden proporcionar amb els números per fer grafisme.
Els jocs amb la pàgina web també se li dóna la opció que utilitzi :
https://clic.xtec.cat/projects/clicinfa/jclic.js/index.html
https://edu365.cat/infantil/mates/index.html
SESSIONS | RACONS PER SESSIÓ | RECURSOS MATERIALS |
1 | A la tauleta aplicació descarregada per la coordinadora TAC
https://www.cokitos.com/tag/juegos-de-matematicas/ https://www.cokitos.com/numeros-1-3/
|
Tauletes |
2 | GRAFISME de números: làmines preparades amb el traç dels números que treballem fins el moment.
Quantitat amb pinces: col·locar la pinça amb el número corresponent segons la quantitat que s’indica. |
Làmines de números
Fitxes de quantitats preparades. Joc preparat. |
3 | Troba imatges repetides: targetes amb diferents imatges on hi ha una repetida.
Omplir caselles: joc d’omplir caselles amb pedres segons el número que surt el dau . Fer els números moldejant amb plastilina. |
Targetes preparades
Joc preparat Escuradents, plastilina. |
REFLEXIONS:
Les tasques proposades tant a l’aula com fora de l’aula necessiten acompanyament d’un adult. Al ser infants de 4 anys hem d’intentar que la sessió no se’ls hi faci carregosa i disfrutin i al mateix temps aprenguin. Solen ser activitats ràpides i manipulatives. Son activitats que has de motivar l’infant que ho fa bé i guiar els seus traços o càlculs.
Avantatges que són sessions que pots repetir un cop a la setmana fins que hagin adquirit el coneixement i buscar alternatives noves perquè no perdin la motivació en el seu aprenentatge. De recursos digitals n’hi ha varis i per tant no sempre han de fer el mateix. En la pàgina web de Edu365 hi ha varies activitats proposades i diferents de diferents situacions d’aprenentatge. I també el jclic s’utilitza molt a les aules.
Hi han moltes eines digitals que es poden fer servir en aquesta etapa. Les activitats que es fan desde casa sempre s’ha de pensar en els casos concrets i les seves famílies. Tot i que penso que és molt important que els infants aprenguin a fer servir les eines digitals ja des de I3, sempre supervisats d’un adult ja que cada vegada està tot més digitalitzat i aquests infants han d’aprendre progressivament a moure’s per aquest món
Deixa un comentari