Les tecnologies digitals són una bona eina per oferir retroaccions i orientacions. Diferenciarem les que utilitzem per l’alumnat i per les famílies.
RECURSOS PER L’ALUMNAT
Pels alumnes utilitzarem els recursos: Screencastify, mentimeter i el mote.
Screencastify: Aquest recurs digital expliquem per exemple quins són els processos que han de seguir els alumnes per fer una activitat concreta i o poden veure a través de vídeos.
Criteris que haurem de fer servir per triar el recurs Screencastify:
Criteris didàctics: Ens permetrà fer materials significatius del que estem treballant a classe, es pot presentar d’una manera ordenada i podem fer una retroacció en temps real.
Criteris ètics: Ens permetrà una privacitat i una integritat. També ens pemetrà que la comunicació sigui clara i comprensible.
Criteris tècnics:Ens permetrà fer una estètica agradable, és un material que es pot reutilitzar i és interactiu.
Mentimeter: Ens permet llançar preguntes al vol i obtenir una retroacció immediata.
Criteris que hem fet servir per triar aquest recurs Mentimeter:
Criteris didàctics: Ens permetrà una retroacció útil i significativa per ajudar als alumnes a millorar el seu aprenentatge. La retroacció és a temps real, així els alumnes poden corregir els seus propis errors.
Criteris ètics: Ens permetrà una privacitat i una integritat. També tindrem una comunicació clara i comprensible.
Criteris tècnics: Ens permetrà fer una estètica agradable, és un material que es pot reutilitzar i és interactiu.
Mote: Podriem fer àudios explicant a l’alumne com millorar algun treball i felicitar si ho ha fet bé. Així l’alumne sap els seus encerts i errors i com millorar-los.
Criteris que hem fet servir per triar aquest recurs el Mote:
Criteris didàctics: Ens permetrà una retroacció útil i significativa per ajudar als alumnes a millorar el seu aprenentatge. També permet fer una retroacció constructiva centrant-nos en els punts forts dels alumnes i buscar com millorar. També ens permet fer una retroacció regular i no només del resultat final.
Criteris ètics: Ens permetràuna privacitat i una integritat. També ens pemet que la comunicació sigui clara i comprensible.
Criteris tècnics: Ens queda un registre de si els alumnes han escoltat els àudios. Aquest recurs és accessible a tots els alumnes.
RECURSOS PER LES FAMÍLIES
Una de les eines fàcils i intuitiva per les famílies és el Google Meet i ens permet crear reunions i parlar amb les famílies.
Google meet
Criteris que hem fet servir per triar aquest recurs Google Meet:
Criteris didàctics: Ens permet fer una retroacció constructiva centrant-nos en els punts forts dels alumnes tot donant consells per millorar. D’aquesta manera podem treballar conjuntament família i escola pel bé de l’alumne.
Criteris ètics: Permet una privacitat i una integritat.
Criteris tècnics: Permet la interacció entre la família i l’escola.
Deixa un comentari