Les tecnologies digitals són una bona eina per oferir retroaccions i orientacions. Diferenciarem les que utilitzem per l’alumnat i per les famílies.

RECURSOS PER L’ALUMNAT

Pels alumnes utilitzarem els recursos: Screencastify, mentimeter i el mote.

Screencastify: Aquest recurs digital expliquem per exemple quins són els processos que han de seguir els alumnes per fer una activitat concreta i o poden veure a través de vídeos.

Criteris que haurem de fer servir per triar el recurs Screencastify:

Criteris didàctics: Ens permetrà fer materials significatius del que estem treballant a classe, es pot presentar d’una manera ordenada i podem fer una retroacció en temps real.

Criteris ètics: Ens permetrà una privacitat i una integritat. També ens pemetrà que la comunicació sigui clara i comprensible.

Criteris tècnics:Ens permetrà fer una estètica agradable, és un material que es pot reutilitzar i és interactiu.

Mentimeter: Ens permet llançar preguntes al vol i obtenir una retroacció immediata.

Criteris que hem fet servir per triar aquest recurs Mentimeter:

Criteris didàctics: Ens permetrà una retroacció útil i significativa per ajudar als alumnes a millorar el seu aprenentatge. La retroacció és a temps real, així els alumnes poden corregir els seus propis errors.

Criteris ètics: Ens permetrà una privacitat i una integritat. També tindrem una comunicació clara i comprensible.

Criteris tècnics: Ens permetrà fer una estètica agradable, és un material que es pot reutilitzar i és interactiu.

Mote: Podriem fer àudios explicant a l’alumne com millorar algun treball i felicitar si ho ha fet bé. Així l’alumne sap els seus encerts i errors i com millorar-los.

Criteris que hem fet servir per triar aquest recurs el Mote:

Criteris didàctics: Ens permetrà una retroacció útil i significativa per ajudar als alumnes a millorar el seu aprenentatge. També permet fer una retroacció constructiva centrant-nos en els punts forts dels alumnes i buscar com millorar. També ens permet fer una retroacció regular i no només del resultat final.

Criteris ètics: Ens permetràuna privacitat i una integritat. També ens pemet que la comunicació sigui clara i comprensible.

Criteris tècnics: Ens queda un registre de si els alumnes han escoltat els àudios. Aquest recurs és accessible a tots els alumnes.

RECURSOS PER LES FAMÍLIES

Una de les eines fàcils i intuitiva per les famílies és el Google Meet i ens permet crear reunions i parlar amb les famílies.

Google meet

Criteris que hem fet servir per triar aquest recurs Google Meet:

Criteris didàctics: Ens permet fer una retroacció constructiva centrant-nos en els punts forts dels alumnes tot donant consells per millorar. D’aquesta manera podem treballar conjuntament família i escola pel bé de l’alumne.

Criteris ètics: Permet una privacitat i una integritat.

Criteris tècnics: Permet la interacció entre la família i l’escola.