- Quina situació d’ensenyament-aprenentatge heu seleccionat de la vostra programació? Contextualitzeu-la.
He seleccionat la situació d’ensenyament-aprenentatge d’Alfabetització mediàtica en el tractament de la informació i les dades.
Em centro amb el coneixement de les tortugues. Què en sabem de les tortugues, quin tipus podem trobar i les seves característiques. És una activitat del Medi Natural que s’ha fet amb alumnes de 3r de primària. L’objectiu proposat és fer un estudi cada grup d’un tipus de tortuga, després cada grup amb unes preguntes que formularà el docent crearà un power point. I cada grup cercarà les respostes através d’internet i de la pàgina web del CRAM.
- Quina competència digital (o, si és el cas, quines competències digitals) de l’alumnat treballareu?
En aquesta activitat es treballarà la competencia digital de l’alumnat en la situació d’ensenyament-aprenentatge d’Alfabetització mediàtica en el tractament de la informació i les dades. Es treballarà la creació de continguts digitals a partir d’un poer point que crearan.
- Quins coneixements, habilitats o actituds sobre la competència digital de l’alumnat que heu triat entren en joc?
Per portar a terma aquesta activitat d’ensenyament-aprenantatge tindrem en compte:
-Seleccionar la información provients de fonts de confiança (CRAM).
-Discriminació dels continguts més rellevants.
-Anàlisis de la información per veure si compleix uns requisits mínims per considerar si són fonts adequades.
- Quin nivell d’aplicació requereix la pràctica?:
-Posar en pràctica habilitats de selección de la información.
-Conèixer els continguts i conceptes i saber buscar-los.
-Analitzar de manera crítica la información.
-Treballar en equip, tot el grup s’implicarà i escoltaran tots els membres de l’equip i cadascú presentarà una part.
En aquesta activitat es tindrà en compte els grups proposats i les característiques de l’alumnat. I també es valorarà el nivel que tenen en la competencia d’alfabatització mediática.
- Quins requisits tècnics seran necessaris? Cal una selecció d’eines o aplicacions per a realitzar la pràctica? Quins coneixements tècnics sobre gestió de continguts i configuració d’eines cal tenir i/o desenvolupar per aquesta proposta didàctica?
En aquesta activitat utilitzarem les taules digitals per poder buscar la informació i els portàtils per poder elaborar el power point. Tot i tenint en compte els drets d’autoria i propietat intel·lectual. Les eines que utilitzarem hem de tenir instal·lat el paquet office, on es trobi el power point. I per poder buscar la informació haurem de tenir internet i xarxa per poder fer la cerca d’informació.
Deixa un comentari