Hola,
A continuació exposo les conclusions que extrec del debat que hem fet, tant de la problemàtica que vaig compartir com dels altres temes en els quals o he participat o he observat. Pel que fa a la problemàtica que vaig exposar, no ha tingut cap resposta/solució. Entenc que el fet que la majoria dels companys/es treballin en etapes diferents ha fet que els debats i les intervencions se centressin en opcions que se sentien més familiars/properes. Així doncs, en aquest cas, a les conclusions que he arribat són que cal adaptar aquesta revolució tecnològica al context del centre i nosaltres, com a mestres, som els que tenim l’última responsabilitat, ja que som els que estem al peu del canó (i des dels despatxos no en són conscients de les realitats que ens trobem a les aules). Cal ser ambiciosos però a la vegada realistes i plantejar objectius que tant alumnat com docents puguem assolir (i en el cas de fer curt sempre som a temps d’anar més enllà).
Pel que fa als temes proposats, podem observar com l’aplicació de les tecnologies digitals de manera significativa resulta un repte en moltes de les realitats dels que participem en aquest curs. Així i tot, és de valorar la implicació i motivació que com a col·lectiu mostrem per tal d’aconseguir-ho. L’entorn digital està ple de recursos, plataformes, eines, etc. i tot és qüestió de donar-li una volta a allò que fins ara hem fet i sortir de les eines que coneixem tradicionalment (com són els processadors de textos, XXSS i poc més). I per fer-ho no veig millor oportunitat que aprofitar la creació de noves Situacions d’Aprenentatge en què es treballin els ODS i l’ús de TD sigui un dels pilars.Amb relació al treball dels ODS, com he dit en alguna aportació a altres problemàtiques, el fet d’haver de crear material i SdA des de zero ens dona l’oportunitat d’involucrar a l’alumnat des del minut 1 i fer-los partícips i protagonistes del procés. Una bona manera de fer-ho és plantejant el treball dels ODS a problemes i realitats properes del grup. Com hem comentat al debat, veig més valuós que cada escola treballi en aquells que pot relacionar-se de forma directa i que, posteriorment, es puguin consultar el d’altres escoles per tal de conèixer i veure altres realitats/problemàtiques i les formes com les han abordat.
Per acabar, i crec que en això estem quasi tots/es d’acord, tot el que envolta a la ciberseguretat i la responsabilitat tant en línia com digital és cosa de tots els agents educatius que conformem l’educació. Així doncs, com a mestres és important ser bons referents i, com es diu col·loquialment, predicar amb l’exemple. Però també implicar a les famílies, ja que al final són les qui han de, més que controlar, supervisar que fan els seus fills/es amb les TD, sobretot en els moments d’oci a les diferents plataformes socials.
Deixa un comentari