Hola!

A continuació comparteixo l’avaluació del recurs seleccionat. En el meu cas, mestre d’anglès, he triat un recurs on l’alumnat pot practicar i reforçar tot allò que s’ha anat treballant durant el curs o en altres cursos.

 

Recurs Qualitat Tècnica Veracitat Rellevància Protecció i Gestió
English File Student’s Site Sí.  Sí.  Sí.  Sí. 
Descripció El recurs compleix les característiques de qualitat tècnica donat que es pot utilitzar en qualsevol dispositiu dels que normalment fem servir a l’aula (ordinadors, tauletes i mòbils). És fàcil d’usar i intuïtiu, ja que nomès cal clicar en el link i buscar el nivell que té l’alumne de forma lliure. La font és fiable donat que és un recurs que ens aporta la pròpia editorial amb la que treballem a l’aula, en consonància amb l’itinerari proposat per la mateixa editorial així com els continguts que des d’Oxford proposen.

El recurs està alineat amb els objectius del currículum i s’adapta al nivell dels alumnes, ja que poden accedir a diferents nivells en funció de les seves necessitats i ritmes d’aprenentatge.

El recurs respecta els drets d’autor ja que té les llicències pertinents. I és segur per compartir-lo i posar-lo a disposició de l’alumnat donat que aquests no han de compartir cap dada personal ni el que fan queda registrat de manera permanent.

 

INFORME FINAL

He escollit el recurs English File d’Oxford University Press perquè és molt complet i pràctic per treballar l’anglès a l’aula. Inclou activitats variades, àudios, vídeos i exercicis interactius que ajuden a fer les classes més dinàmiques i motivadores. A més, el material està molt ben estructurat per nivells i permet adaptar-se fàcilment al ritme de cada alumne o grup.

Aquest recurs compleix els criteris de qualitat perquè és clar, fiable i fomenta totes les competències lingüístiques, alhora que promou l’ús de la tecnologia de manera natural a l’aula.

En un context educatiu, pot servir tant per introduir nous continguts com per reforçar-los o ampliar-los. És molt útil per fomentar l’autonomia dels alumnes i fer que aprendre anglès sigui una experiència més activa i significativa. En el meu cas, és un recurs que he compartit al Moodle amb l’alumnat i que poden utilitzar de manera lliure. Prèviament, explico a l’aula què és i com funciona el recurs.