Des de fa uns anys, la tecnologia va arribar amb força a les notres vides i per quedar-s’hi de forma permanent canviant la manera com ens relacionem, la forma en la que es fan moltes feines… i l’escola no n’és una excepció. Tot i la manera com ens facilita moltes coses la tecnologia, també se’n fa un mal ús i/o no se’n treu el potencial que realment té. Aixií doncs, a continuació comparteixo tres situacions relacionades amb l’educació on l’ús de la tecnologia encara es pot optimitzar.
| Situació | Entrebancs | Proposta de millora |
|---|---|---|
| Gamificacions repetitives: els docents sempre fan servir Kahoot o Quizizz per repassar, fins que es converteix en rutina. | Pot perdre encant i no afavoreix altres tipus de pensament. | Alternar amb eines com Blooket, Gimkit, Wordwall, o Deck.Toys, incorporant reptes, recorreguts i activitats més variades. |
| Utilitzar vídeos llargs sense pauses ni activitats: es projecta un vídeo de 10–15 minuts i l’alumnat només mira passivament. | La comprensió baixa, costa mantenir l’atenció i no hi ha interacció. | Transformar el vídeo amb Edpuzzle o Playposit per inserir preguntes, pauses reflexives o mini reptes perquè l’alumnat participi activament. |
| Pissarra digital utilitzada només com a projector o només pel mestre: La PDI s’utilitza exclusivament per mostrar presentacions o vídeos. Ningú la toca (per por a fer-la malbé), ningú interactua, i podria ser perfectament una televisió. | S’està perdent el potencial interactiu i col·laboratiu de l’eina. |
Fer activitats de resolució conjunta: ordenar informació, resoldre problemes, manipular imatges, construir mapes mentals, fer votacions digitals o utilitzar aplicacions com Classroomscreen o Canva per treballar de forma cooperativa. |
Deixa un comentari