El vídeo interactiu em va descobrir una manera més eficaç i autònoma pels alumnes a l’hora d’avaluar conceptes tan lligats a l’audiovisual com els moviments de càmera i l’ús narratiu de la música. A les matèries Cultura audiovisual i Creació fotogràfica i cinema havia acostumat a avaluar els coneixements sobre moviments de càmera amb un paper i la projecció conjunta d’un fragment d’una pel·lícula. El problema sempre ha estat que els alumnes necessitaven tornar a veure el fragment diverses vegades i que cada un d’ells i elles té un ritme diferent. Amb el vídeo interactiu he aconseguit, sobretot, que cada estudiant pugui fer marxa enrere amb el vídeo cada cop que ho cregui necessari i tornar a veure les parts que vulgui sense perjudicar a la resta.
A més, les interaccions incrustades en el vídeo permeten prescindir del paper i que els alumnes puguin fer l’activitat o la prova, en el cas de ser avaluable, en un únic format que ho aglutina tot. En aquest cas, però, s’ha de poder supervisar contínuament les pantalles dels estudiants per evitar que facin ús d’Internet per contestar les preguntes fraudulentament.
A continuació podeu veure dos exemples de les interaccions que apareixen en el vídeo:
Podeu escoltar la reflexió final en àudio en el següent enllaç:
https://drive.google.com/file/d/1P0vupYjknZZQ0kgqdHZ7hV3slvwof_EJ/view?usp=sharing
Deixa un comentari