L’activitat proposada integra per una banda la Competència específica 2 de primària que es tracta de crear, integrar i reelaborar continguts digitals en diferents formats (text, taula, imatge, àudio, vídeo, programa informàtic, etc.) mitjançant l’ús de diferents eines digitals per expressar idees, sentiments i coneixements, respectant la propietat intel·lectual i els drets d’autoria dels continguts que es reutilitzen.
També participa la Competència específica 3 de primària on l’alumne participa en activitats i/o projectes escolars mitjançant l’ús d’eines o plataformes virtuals que li permetin construir nou coneixement, comunicar-se, treballar col·laborativament, compartir dades i continguts en entorns digitals restringits i supervisats de manera segura i amb una actitud oberta i responsable davant el seu ús.
La proposta es gravar en vídeo amb la càmera de l’escola l’activitat de l’exposició de Fira Liost Cat, que és una de les activitats finals de la SdA i poder utilitzar l’eina digital Powtoon per aconseguir que sigui més atractiu per alumnes i famílies.
L’edició del vídeo de Powtoon la faria tothom, o sigui, tots els grups. Però només un dels vídeos editats es penjaria a la pàgina web de l’escola. La decisió la prendríem entre tot el grup classe. Inclús es podria plantejar de portar aquest vídeo al canal de reporters per poder motivar més a l’alumnat.
Abans de realitzar la tasca d’edició de vídeo faríem 1 sessió introductòria d’aquesta eina digital perquè els alumnes no comencessin des de zero.
La situació d’aprenentatge que he seleccionat com he comentat abans és la SdA Fira Liost Cat on hem anat implementant més activitats amb eines digitals com el Kahoot, el Exe Learning o el Powtoon que realitzarem en aquesta activitat. La idea és que els alumnes siguin protagonistes en tot moment, donant la màxima autonomia a l’alumnat perquè puguin realitzar gravació i edició d’un vídeo que es donarà a conèixer a la pàgina web de l’escola.
En aquesta tasca proposem les competències digitals de l’alumnat 2 i 3, on per una banda es creen, s’elaboren continguts digitals, en aquest cas un vídeo sobre l’exposició de la Fira Liost Cat amb les famílies i per altre banda on els alumnes participen en projectes escolars mitjançant eines digitals ens permet arribar a plataformes com és la pàgina web de l’escola.
Caldrà aconseguir que l’alumnat desenvolupi coneixements, habilitats i actituds lligades al domini estratègic sobretot de 2 de les 5 àrees; la comunicació i col·laboració i la creació de contingut digital. No cal però descuidar les altres 3 àrees com són la informació i alfabetització de les dades, la seguretat i la resolució de problemes.
Al realitzar aquesta activitat pràcticament al final de la SdA l’alumnat ja estarà més acostumat a l’ús de eines digitals, a seleccionar els continguts, a treballar en equip amb un bon treball col·laboratiu i haver desenvolupat l’esperit crític amb la discussió-debat d’algunes propostes de la Situació d’Aprenentatge.
Malgrat això com ja he esmentat abans caldrà una introducció de la eina que proposem per fer l’activitat de manera que hi hagi un aprenentatge amb bastida (tutorials, pràctica prèvia).
Cal dir a més, que les eines proposades són força intuïtives i permeten als alumnes Learning by doing (per aprendre fent).
Per poder utilitzar el Powtoon només necessitarem ordinadors i connexió a internet, aspecte que ja tenim resolt. Aquesta aplicació permet fer vídeos fins a 3 minuts tot i que amb marca d’aigua, aspecte a tenir en compte ja que tenim llicència Genially a l’escola i ens permet fer una presentació amb vídeo. Potser seria interessant poder parlar-ho amb el grup classe perquè puguin decidir ells mateixos, valorant pros i contres de tot plegat.
Pel que fa a aquest aspecte l’alumnat caldria tenir en compte a la hora de crear el contingut, gestionar-lo i publicar-lo caldrà tenir en compte els permisos per gravar a les famílies que participen en aquest vídeo, que venen a veure l’exposició de Fira Liost Cat.
Caldrà com he dit abans el consentiment de les famílies i alumnes que participaran en aquesta activitat, tenint molta cura de que no apareguin dades sensibles i respecte a la ciberseguretat serà important fer un ús responsable del vídeo que de la Fira, que només es mostrarà a la pàgina web de l’escola, per tant serà d’ús educatiu.
Deixa un comentari