L’activitat proposada per a aquest mòdul és l’elaboració d’un mur de Padlet o el que seria un mural entre tots els alumnes de la classe amb la temàtica del reciclatge.
Amb antelació a l’inici de l’activitat, als alumnes se’ls ha presentat la informació que els dóna consciència sobre la importància del reciclatge i la cura del medi ambient. Un cop conscients del problema se’ls va ensenyar el funcionament i el potencial d’eina Padlet mitjançant exemples que havien fet altres grups de cursos més grans, cosa que els va proporcionar motivació i  va activar la seva creativitat.

Per a l’elaboració de l’activitat, els alumnes eran dividits en sis grups de quatre alumnes on cadascú pujava al Padlet informació sobre un tipus de reciclatge (uns reciclatge de paper, altres de vidre, etc) i tots alhora podien pujar informació a la categoria de “motto” o  lema, així a més d’ajudar a categoritzar, tots s’involucraven en la conscienciació del reciclatge.

Aquest és un contingut molt agraït per la varietat d’activitats que es poden treballar, així com molt significatiu, cosa que considero fonamental, ja que és present en el dia a dia de totes les famílies de la classe.

Les competències digitals treballades són l’alfabetització mediàtica mitjançant la creació de continguts i la col·laboració en línia mitjançant l’eina Padlet.

Els alumnes han necessitat conèixer els conceptes bàsics del reciclatge, la causa i la conseqüència del bon i mal ús, per què és important i com es duu a terme.

Durant la unitat didàctica duta a terme, els alumnes han desenvolupat habilitats de selecció i creació de continguts online, així com s’ha fomentat el treball en equip i la capacitat de debat i reflexió crítica.

Pel que fa als nivells d’aplicació de competència digital requerits, els alumnes han necessitat una introducció a com funciona l’eina Padlet i veure’n exemples, i necessitat de la seva habilitat i iniciativa per a la creació del contingut que trobaven a l’eina (imatges a la web) .

Per això han necessitat iPads amb accés a la xarxa wifi del col·legi i poder així elaborar el mural online a Padlet.

Un aspecte important  per a l’elaboració de l’activitat, és que es va emfatitzar en la importància de no compartir informació personal ni cercar fotos d’un mateix, ni vendre el producte que havíem fet. Això va provocar un debat fantàstic ja que tots vam arribar a la conclusió que les imatges utilitzades no eren nostres i per tant no en podíem treure profit econòmic. Un aprenentatge que els va marcar i vam entendre tots.

La implementació de l’activitat va ser un èxit rotund. Va ser àgil, molt lúdica, significativa i motivadora. Tant és així, que en aquestes dates de tancament de curs ja hi ha propostes de mostrar el contingut creat a altres cursos de menors com a exposició. Els alumnes estan molt conscienciats i és un exemple d’activitat i contingut que traspassa la classe ja que són diversos els familiars que s’acosten a nosaltres a la sortida a preguntar-nos que què estem embolicant a classe que no paren de reciclar a casa. Això sempre és bo i símptoma de la connexió entre el contingut i l’alumne. Aquí deixo les evidències:  Curs digital M6.

Per part meva, Padlet ha sigut un absolut èxit i la primera de moltes ocasions en què l’utilitzaré per la seva agilitat de creació, facilitat d’ús, motivació en l’alumnat, el seu caràcter visual que ajuda a l’etapa de primària i un llarg etcètera de aspectes que la fan juntament amb Kahoot, de les meves eines preferides per a l’aprenentatge dels alumnes.