APRENENTATGE SOCIAL

Els que ens dediquem a l’ensenyament no crec que dubtem molt de la importància de la imitació en l’aprenentatge. En la pràctica educativa observem que els alumnes, uns més que d’altres, necessiten de models vàlids per aconseguir arribar al punt final de la feina proposada.

Naturalment l’actitud prèvia i les característiques cognitives de cadascun dels alumnes també influiran en la consecució final dels objectius proposats. En aquest sentit cada vegada està impregnant-se més  la importància de  l’aspecte emocional com a motor d’aquests processos, ja que sense tenir-lo en compte difícilment arribarem al final del procés o marcarà com serà aquest.

Per tant, com va assenyalar el psicòleg A. Bandura en la dècada dels 70, no n’hi ha prou amb els reflexos condicionats, els premis, els reforços i els càstigs” per explicar els processos d’aprenentatge sinó que hi ha una part molt important de relació social i d’interacció amb els altres.

En aquest aspecte, actualment les xarxes socials ofereixen eines molt importants que permeten interactuar constantment amb d’altres persones que comparteixen interessos, ratificar o constatar diferències entre nosaltres, trobar models d’imitació, compartir experiències o projectes, etc.