Una experiència que per a mi va resultar enriquidora  amb uns alumnes de sisè de primària va ser aquesta:

A partir d’un projecte proposat : “Els Oceans” , van començar a sortir una pluja de idees sobre el tema. Tots els alumnes van començar a citar tot el que es podia estudiar: quants oceans, mars, característiques particulars, situació, països que bordejaven, continents que afectaven, temperatures que tenien, mesures que feien, tipus d’ecosistemes que trobàvem en cadascun d’ells,  etc.

Tot això es va posar en comú a la classe després d’un cap de setmana de treball personal sobre el tema. Naturalment cadascú havia de portar una proposta sobre el que volia saber del tema.

A classe es van definir els grans aspectes que s’haurien de treballar en grups. Cada grup tindria un oceà i dins de cada un hi hauria diferents aspectes a treballar : fauna marina, temperatures, països afectats, etc.

Naturalment van haver de situar-los mitjançat el Google Earth. Cada grup, juntament amb la tutora, es comunicaven pel Drive. Com que la finalitat era fer una presentació amb el Prezi o el Power, es van utilitzar pissarres digitals, ordinadors, bancs d’imatges, selecció d’informacions que es buscaven per internet.

També van realitzar diferents treballs manuals per tal de representar un mapamundi i la situació dels diferents accidents geogràfics que es demanaven.

Els beneficis d’utilitzar les tecnologies digitals són evidents. Aquest treball no seria el mateix si només s’hagués pogut utilitzar llibres de consulta o representacions de mapamundis.

El fet de trobar i seleccionar diferents mitjans d’informació, buscar imatges, vídeos, exposar-los davant dels altres de manera atractiva, multiplica per molt la informació obtinguda fins fa no gaire.

Els inconvenients són pocs però importants sobretot si no disposes d’una xarxa d’internet que pugui donar servei a tota aquesta tecnologia que podem disposar a les aules. També una discriminació per aquells alumnes que no tenen fàcil accés a casa seva per utilitzar-les.