L’assetjament, en aquest cas escolar, és un fenòmen que està latent en la nostra societat actual. Per a poder abordar-lo, cal tenir en compte que és necessari estar familiaritzat en certs aspectes que són essencials entendre per a poder enfrontar-lo i, encara més, entendre’l. Si som capaços d’aconseguir aquesta informació, ens serà més senzill poder atacar-lo i, d’aquesta manera, reduir-lo. D’aquesta manera, els criteris que hem seleccionat per efectuar la tasca han sigut:
- La rellevància i l’actualitat, per poder reflectir millor en els nostres contextos.
- La diversitat de contextos, en el nostre cas, hem fet servir l’escola i les xarxes socials.
- La diversitat d’actors, perquè preteníem donar a conèixer no sols els agressors i la víctima, sinó que també altres agents com els observadors.
- Les conseqüències del bullying, tenint en compte que algunes d’aquestes perduren durant molts anys.
- La resolució del conflicte, ja que calia que aquest poguera mostrar algunes de les tècniques que podem dur a terme a les nostres aules per frenar l’assetjament i prevenir esdeveniments futurs.
Des del meu punt de vista, seria interessant plantejar un cas de bullying en particular a l’alumnat, i que aquest hagués de fer una tasca a través d’un vídeo-cas amb l’aplicatiu Animaker. Cal aclarir que no solament l’activitat constaria en narrar mitjançant aquesta aplicació un cas d’assetjament escolar (el que s’hauria exposat a l’alumnat), sinó que es donaria llibertat a l’alumnat per a resoldre el conflicte.
Reprenent el fil, l’apartat per a cercar una solució es deixaria a l’alumnat, i una vegada ja s’haguessin mostrat totes les propostes, aquella del professorat s’ensenyaria perquè els i les discents compararen entre allò que han comentat en la seva manera de solucionar-ho, i aquella del professor o professora.
Amb tot, a partir de les mesures d’intervenció apreses amb l’efectuació del vídeo-cas, es podrien tenir en compte per a combatre trets com l’empatia cap als altres i la baixa autoestima. Es considera una manera adequada de crear consciència en el nostre alumnat i, així, que inicien a pensar en el bé comú.
Deixa un comentari