Cal esmentar que ha sigut una experiència enriquidora, alhora que estressant. El motiu principal perquè he esmentat que m’ha resultat difícil, ha sigut pel fet que no he tingut temps per a implementar-la tal com es mostra en el document anteriorment enviat. Durant el dilluns i dimarts de la setmana passada (del 4 al 8 de març), hi havia exàmens trimestrals durant la durada dels dos dies sencers, i addicionalment, el dimecres i dijous va haver-hi activitats i excursions programades ambdós dies. Per tant, no es va tindre temps per a poder ajustar adequadament l’SA a l’aula.
D’afegitó, hi ha hagut un problema que em va sorgir a l’hora d’utilitzar l’Audacity amb l’alumnat: no es podia instal·lar als seus Chromebooks per motius tècnics. Amb tot, s’ha tractat d’ajustar un producte que es pogués acoblar el millor possible a allò que s’havia establert anteriorment en el redisseny original.
Reprenent el fil, després de cercar una solució, es va decidir que s’elaboraria una creació pròpia pel mateix alumnat que podria ser individualment o amb grups de 2 o 3 persones (tenint en compte l’activitat 7 del meu redisseny de l’SA). Aquesta creació podria ser en grup d’un màxim de 3 persones, però com que no es podia fer ús de l’Audacity, es va utilitzar una aplicació a través del mòbil que s’anomena SuperSound. En aquesta, solament es podrien fer servir tres eines: edició d’àudios, retall d’àudios, i la fusió d’àudios (que s’haurien de gravar mitjançant la gravadora del mòbil, o des de la mateixa aplicació). Cal aclarir que la gravació constaria en un conjunt d’àudios de màxim 4 segons que, en la seva totalitat, sumaren 1 minut. I es va mantenir que aquesta creació lliure (fent al·lusió a l’activitat 7 de l’SA), hauria de fer referència en la mesura del possible a un tret o adjectiu característic d’aquell o aquella que l’havia creat posant aquest de títol. En el cas que es fes grupalment, se cercaria un aspecte o adjectiu característic de tots els membres del grup en particular.
Per continuar, l’alumnat hauria d’enviar-me la feina feta al llarg d’avui, dijous 14/03/2024 fins a les 23:59 h. Tenint en compte aquests fets, s’han complert força bé els objectius de l’SA original (concretament el 3 i 4). Una vegada més, es posa de manifest un tret que és essencial que un o una docent ha de posseir: la capacitat d’adaptar-se tant a un grup en particular, com a unes circumstàncies concretes per a saber respondre correctament a una situació i arribar a adquirir uns objectius.
Cal esmentar que els i les discents han tingut una motivació total durant tot el desenvolupament de les sessions dedicades a l’acompliment d’aquest producte. En conseqüència, opino que estic davant una línia de feina que potser interessant per a dur-la a terme amb més tranquil·litat i, per descomptat, millorar-la en un futur. És clar que a poc a poc l’alumnat pot ser que incrementi la qualitat de les seves composicions, però considerant les circumstàncies, des del meu punt de vista han estat bastant bé.

Deixa un comentari