Des del meu punt de vista, és una eina molt a tindre en compte pel fet que hi ha un gran nombre de casuístiques que ens poden familiaritzar amb experiències que poden atènyer en un futur a la nostra aula. Així mateix, crec que he sabut ajustar-me més o menys adequadament a allò que es demanava.
Reprenent el fil, considero que és un aspecte molt interessant el fet que es pugui plantejar l’opció d’abordar diversos punts de vista tenint en compte els diferents agents implicats en cada cas i, paral·lelament, l’oportunitat que açò presenta per a practicar l’empatia. Aquest aspecte és clau per a pal·liar les conductes presentades. És necessari entendre a la víctima, així com els agressors o observadors i, endemés, trobar la manera òptima d’actuar davant cada agressió. Açò és així perquè cal saber quins òrgans hi estan presents, tant per a prevenir com per a contrarestar les actituds que l’alumnat pot tenir, és a dir, per a saber que no hi estem sols i soles a l’hora d’enfrontar el bullying.
Per continuar, un fet que m’ha agradat bastant és que mitjançant les maneres que cada tutor/a que es mostrava en el simulador, tenia un estil de resposta. Sens dubte, és un fet que convida a tenir un gran ventall de possibilitats per poder implementar a les aules. Òbviament, a través de l’experiència podré aclarir més correctament allò que pugui succeir i, a poc a poc, donar amb què és oportú per a un moment determinat.
Per acabar, ha sigut una presa de contacte molt enriquidora, però opino que serà l’experiència en la vida real a les aules, on veritablement podré fer ús de l’aprés durant aquest curs. Aquest serà, almenys per a mi, la millor manera d’aprofundir en la lluita contra l’assetjament.
Deixa un comentari