Conclusions BullyZero

Una vegada acomplit el meu portafolis, he pogut extreure diverses conclusions tenint en compte el procés que he experimentat en el curs i, altrament, de quina manera es podrien ajustar les estratègies promocionades en aquest en l’Estratègia Digital del Centre.

Bullyzero

FASE II: TREBALL AMB EL SIMULADOR

Des del meu punt de vista, és una eina molt a tindre en compte pel fet que hi ha un gran nombre de casuístiques que ens poden familiaritzar amb experiències que poden atènyer en un futur a la nostra aula.

Bullyzero

Valoracions i propostes de millora del REO.

L’avaluació entre iguals, tal com estem realitzant en aquestes tasques és una eina que ens brinda l’oportunitat de poder aprendre d’opinions externes. D’aquesta manera, podem extraure dades per a poder millorar la nostra tasca docent.

CDD-B1-UOC

Implementació de la Situació d’Aprenentatge

Es mostra alguns dels productes finals que l’alumnat va crear amb una aplicació mòbil (SuperSound) que va substituir a l’Audacity i era una aplicació gratuïta que tothom podia fer servir des del seu telèfon.

CDD-B1-UOC

Valoracions i propostes de millora de la implementació Situació d’Aprenentatge

Cal esmentar que ha sigut una experiència enriquidora, alhora que estressant. El motiu principal perquè he esmentat que m’ha resultat difícil, ha sigut pel fet que no he tingut temps per a implementar-la tal com es mostra en el document anteriorment enviat.

CDD-B1-UOC

Fase III. Continguts digitals, compromís professional i reflexió.

Ens trobem en un punt on tenim al nostre abast un ventall titànic de possibilitats. Des d’aquest vessant, podem enriquir els nostres recursos com a docents, així com enriquir l’aprenentatge del nostre alumnat i, endemés, contribuir al fet que els nois i noies es preparen per a un món cada vegada més digitalitzat.

Bullyzero

FASE III. Continguts, avaluació i empoderament de l’alumnat.

L’assetjament, en aquest cas escolar, és un fenòmen que està latent en la nostra societat actual.

Bullyzero

Valoracions i propostes de millora del disseny de la Situació d’aprenentatge

Com és ben sabut, ens trobem en un context el qual ens presenta diversos reptes en tot allò que envolta a l’educació. Em refereixo al món cada vegada més canviant que tenim i, paral·lelament, a l’evolució que nosaltres com a docents hem d’adquirir per a poder acomplir una ensenyança a l’altura dels reptes del segle XXI per al nostre alumnat.

CDD-B1-UOC

FASE I. INTRODUCCIÓ AL PROJECTE: PRÀCTICA REFLEXIVA.

Seguidament, el tractament del “bullying” en l’àmbit escolar es tracta d’un tema que és clau assabentar-se’n bé. El motiu principal és que hi ha adolescents que han aplegat a un punt que no ho poden suportar més i se suïciden. No obstant això, hi ha altres punts que cal comentar abans d’arribar a aquest dramàtic final, com ara l’ansietat, sentir-se sol/a, i un llarg etcètera que totes i tots coneixem, en definitiva: un infern.

Bullyzero

FASE I. INTRODUCCIÓ AL PROJECTE: PARTICIPACIÓ, COL·LABORACIÓ I COORDINACIÓ PROFESSIONAL.

Des del meu punt de vista, dos caps pensen millor que un. Sempre és interessant tenir en compte altres opinions per a poder nodrir-nos d’altres tipus de modes d’abordar i veure un problema. Crec que el fet de compartir les experiències amb una altra persona pot ser que sigui un afegit per a, d’igual manera que succeeix amb compartir metodologies d’aula per a desenvolupar una matèria, també podem adoptar altres punts de vista quant a l’assetjament (altres experiències davant el “bullying”, què faria o què no faria…), i d’aquesta manera, formar-nos adequadament com a docents.

Bullyzero