Una vegada acomplit el meu portafolis, he pogut extreure diverses conclusions tenint en compte el procés que he experimentat en el curs i, altrament, de quina manera es podrien ajustar les estratègies promocionades en aquest en l’Estratègia Digital del Centre.
Des del meu punt de vista, és una eina molt a tindre en compte pel fet que hi ha un gran nombre de casuístiques que ens poden familiaritzar amb experiències que poden atènyer en un futur a la nostra aula.
L’avaluació entre iguals, tal com estem realitzant en aquestes tasques és una eina que ens brinda l’oportunitat de poder aprendre d’opinions externes. D’aquesta manera, podem extraure dades per a poder millorar la nostra tasca docent.
Es mostra alguns dels productes finals que l’alumnat va crear amb una aplicació mòbil (SuperSound) que va substituir a l’Audacity i era una aplicació gratuïta que tothom podia fer servir des del seu telèfon.
Cal esmentar que ha sigut una experiència enriquidora, alhora que estressant. El motiu principal perquè he esmentat que m’ha resultat difícil, ha sigut pel fet que no he tingut temps per a implementar-la tal com es mostra en el document anteriorment enviat.
Ens trobem en un punt on tenim al nostre abast un ventall titànic de possibilitats. Des d’aquest vessant, podem enriquir els nostres recursos com a docents, així com enriquir l’aprenentatge del nostre alumnat i, endemés, contribuir al fet que els nois i noies es preparen per a un món cada vegada més digitalitzat.
L’assetjament, en aquest cas escolar, és un fenòmen que està latent en la nostra societat actual.
Com és ben sabut, ens trobem en un context el qual ens presenta diversos reptes en tot allò que envolta a l’educació. Em refereixo al món cada vegada més canviant que tenim i, paral·lelament, a l’evolució que nosaltres com a docents hem d’adquirir per a poder acomplir una ensenyança a l’altura dels reptes del segle XXI per al nostre alumnat.
Des del meu punt de vista, dos caps pensen millor que un. Sempre és interessant tenir en compte altres opinions per a poder nodrir-nos d’altres tipus de modes d’abordar i veure un problema. Crec que el fet de compartir les experiències amb una altra persona pot ser que sigui un afegit per a, d’igual manera que succeeix amb compartir metodologies d’aula per a desenvolupar una matèria, també podem adoptar altres punts de vista quant a l’assetjament (altres experiències davant el “bullying”, què faria o què no faria…), i d’aquesta manera, formar-nos adequadament com a docents.