Les tres tecnologies digitals escollides per la retroacció amb l’alumnat son:
- Autoavaluació mitjançant Screencastify: He triat aquesta forma perquè permet als estudiants reflexionar sobre el seu propi aprenentatge de manera creativa i visual. En gravar un screencast, poden explicar conceptes, identificar dificultats i consolidar coneixements, fomentant l’autonomia i el pensament crític. A més, facilita una retroalimentació personalitzada i autoconciencia sobre el seu progrés.
- Coevaluació mitjançant un Check list: He optat per aquesta estratègia perquè promou la col·laboració i el treball en equip. Els estudiants poden avaluar els companys de manera estructurada, cosa que ajuda a desenvolupar habilitats d’observació i crítica constructiva. El check list també proporciona claredat sobre els criteris d’avaluació, assegurant que tothom tingui un marc comú per valorar el treball.
- Rúbrica compartida a Moodle o Classroom: He triat aquesta opció perquè ofereix transparència i claredat en els criteris d’avaluació. En tenir la rúbrica accessible a les plataformes digitals, els estudiants saben exactament què s’espera d’ells i com seran valorats. Això fomenta l’autonomia en el seu aprenentatge i permet una autoavaluació més precisa, a més de facilitar la retroalimentació per part del docent.
Pel que fa a la retroacció amb les families, he triat:
- ClassDojo. Aquesta plataforma permet als mestres comunicar-se de manera fàcil i efectiva amb les famílies, compartir informes, fotos, vídeos i comentaris sobre el progrés dels estudiants. També facilita la creació de comunicacions personalitzades i la participació activa de les famílies en l’aprenentatge dels seus fills, promovent una col·laboració més estreta i transparent.
Deixa un comentari