- Disseny d’una activitat de realització a l’aula
Enunciat: Sessió d’autoavaluació i joc del Kahoot per realitzar una reflexió conjunta sobre tota la UD.
Competencia específica d’àrea: Aplicar la tècnica, la tàctica i l’estratègia vinculades amb els jocs i els esports per a la resolució de situacions motrius.
Resoldre situacions motrius variades de jocs o esports aplicant habilitats tècniques, tàctiques i estratègiques.
Objectius d’aprenentatge: Prendre consciència del propi aprenentatge i ser capaç de realitzar una reflexió crítica i objectiva.
Unitat Didàctica: Bàdminton
Recurs digital utilitzat: Kahoot
Per tancar la UD, farem una sessió d’autoavaluació i es farà, a part, un Kahoot per grups de 4 alumnes per tal de respondre sobre coses que s’han fet i comentat a classe, així com anècdotes i situacions que s’han donat, amb l’objectiu de fer una reflexió final sobre la UD.
Aquest és l’enllaç: https://create.kahoot.it/share/repte-final-ud-badminton/e30977d4-2ed0-4afc-b04d-a40b2a4fc8e9
Es durà a terme al gimnàs, amb el projector i un ordinador per grup.
2. Disseny d’una activitat de realització autònoma a casa
Enunciat: Qüestionari teòric digital UD Bàdminton.
Competencia específica d’àrea: Aplicar la tècnica, la tàctica i l’estratègia vinculades amb els jocs i els esports per a la resolució de situacions motrius.
Resoldre situacions motrius variades de jocs o esports aplicant habilitats tècniques, tàctiques i estratègiques.
Objectius d’aprenentage: Adquirir els coneixements teòrics essencials del bàdminton per millorar i agilitzar les sessions pràctiques del nomenat esport i així complementar l’aprenentatge posterior.
Unitat Didàctica: Bàdminton
Recurs digital utilitzat: Qüestionari digital al Classroom
Utilitzarem la metodología Flipped Classroom per aquesta UD, preparant un qüestionari digital penjat al classroom pels alumnes, abans de l’inici de la primera sessió pràctica.
Els alumnes tindran 3 dies per realitzar la prova i una durada de 20 minuts en un únic intent.
Hauran de realitzar una cerca per la xarxa per respondre als continguts del qüestionari i tindran el reglament penjat al classroom per fer consultes sobre les preguntes.
Aquest és l’enllaç: https://forms.gle/WE9EffpsfPxjcX4u9
Reflexions:
L’assignatura d’Educació Física limita l’aplicació de la Competència Digital en molts moments, però es poden introduir, tal i com es demostra en aquesta activitat, diferents eines digitals que serveixen per complementar l’aprenentatge.
Les eines digitals suposen un suport molt important aplicable a continguts teòrics, tasques específiques, autoavaluacions, dossiers entre molts altres.
Hem de desfer-nos, sobretot a la meva assignatura, dels estereotips sobre l’aplicació de la CD a les diferents situacions d’aprenentatge.
Deixa un comentari