Triar i preparar dues comunicacions emprant l’eina digital més adequada:

 

 

  • Comunicació per a docents:

 

 

Google Drive.

Hem tingut en compte:

  1. Les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital.
  2. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre.

Per poder mantenir les mesures de protecció de dades i el dret a la privacitat, hem creat un email corporatiu de l’escola amb el qual mantenim comunicació entre els diferents docents i les famílies de l’alumnat. Amb aquest email tenim accés al drive on compartim documents per la gestió i coordinació del dia a dia.

Garantim a través d’aquestes mesures unes bones pràctiques en la utilització de la xarxa:

  • Tenir cura de dades personals o sensibles, accessibles des del mòbil. És necessari que els arxius, a dins dels dispositius, estiguin xifrats. Els que són especialment sensibles o de caràcter personal no s’hi haurien d’emmagatzemar.
  • No compartir informació si no sabem si estem autoritzats per a fer-ho.
  • Establir una política de contrasenyes que protegeixi les dades i els equips. Les contrasenyes han de ser fortes i complexes, úniques i unipersonals, i cal fixar-ne una caducitat i un número de caràcters adequat. (Des del correu de l’escola ens proporcionen una primera contrasenya que posteriorment ens demanen un canvi de la mateixa).
  • Verificar les procedències dels correus electrònics i revisar els enllaços abans de clicar-los. S’ha de verificar la procedència i tenir cura amb els enllaços externs que adjunten els correus, ja que poden portar a pàgines que continguin codi maliciós. 
  • Gestionar correctament usuaris i permisos d’accés. Tenir un acurat control d’altes i baixes, i de modificacions dels usuaris que tenen accés a dades i arxius. (cada curs es revisen els correus dels docents i es donen de baixa aquells que ja no formen part de l’equip de l’escola).
  • Assegurar els dispositius i les xarxes de connexió. Tots els dispositius relacionats amb l’empresa han de tenir instal·lat un antivirus. També cal controlar les xarxes a les quals es connecten els equips; es pot fer aplicant un nivell de seguretat a les xarxes sense fils i amb la implementació de sistemes de tallafocs. (La generalitat ens proporciona un ordinador a cada docent on es contemplen totes aquestes mesures de seguretat).
  • Fer còpies de seguretat amb freqüència.

 

Comunicació per a l’alumnat:

  • Classroom.

Hem tingut en compte:

  1. Les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital.
  2. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre.

Per  garantir els drets digitals dels infants a l’escola hem tingut en compte:

  • El dret a l’educació digital.
  • La protecció dels menors a internet.
  • La protecció de dades dels menors.

Cal educar als alumnes en l’ús de les tecnologies de forma segura establint contrasenyes segures sense revelar dades personals dels infants.

El classroom és una plataforma segura que garanteix totes aquestes mesures de seguretat.