- Selecció de la unitat didàctica
| Títol de la unitat didàctica | |||
| Superem el rècord del món! | |||
| Justificació
(descripció de la tasca competencial) |
Situació d’aprenentatge | ||
| En aquesta UD treballem en grups cooperatius la identificació, planificació execució i transmissió de la tècnica de diferents modalitats d’atletisme (salt de llargada, triple salt, llançament de disc i de Javelina) amb l’ajuda d’un suport digital (Classroom i Genially) que permetrà desenvolupar activitats físiques variades individuals i col·lectives, establint reptes possibles d’aconseguir i amprar capacitats i habilitats motrius apreses de manera eficaç tot transmeten aquests sabers als companys de classe. | |||
2. Selecció del recurs digital:
– Genially.
3. Disseny de l’activitat
3.1 Redactar l’enunciat i el detall de les tasques a realitzar
Presentació de diferents reptes en diferents nivells de realització on es plantejaran tasques tan individuals, com per parelles i finalment de tot el grup. S’oferiran en diferents nivells per tal de fer una proposta que s’adapti a les necessitats de cada infant (DUA). Un cop superat aquests reptes, l’alumnat rebrea un codi QR on els redigiran a una imatge interactiva on es presentarà l’atleta de la disciplina que els ha tocat fer-se experts i allà hauran de visualitzar els vídeos, canalitzar i comprendre la informació per posteriorment realitzar la técnica de l’especialitat corresponent.
- Primera tasca:
Reptes d’activitats DUA plantejades segons diferents nivells d’execució i d’organització. Per aconseguir el codi QR cada infant ha de superar mínim una prova de cada color , nivell.

- Segona tasca:
Cada grup amb la seva tableta obriran el codi QR i realitzaran la tasca de aprendre la tècnica de l’especialitat d’atletisme que els hi ha tocat. En la taxonomia de bloom correspondria a les fases de recordar, entendre, aplicar i analitzar.
Desglossar els objectius i les competències (també les transversals).
| Objectius de l’educació bàsica | |||||
| Articulat del decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica (pàgs 6-7) | |||||
| 2. Desenvolupar i consolidar hàbits de disciplina, treball individual i en equip com a condició necessària per a una realització eficaç de les tasques de l’aprenentatge i com a mitjà de desenvolupament personal.
3. Valorar la igualtat de gènere i respectar diversitat sexual, de gènere, ètnico-racial o de capacitats. Rebutjar els estereotips que suposin qualsevol forma de discriminació entre homes i dones 5. Desenvolupar destreses bàsiques en la utilització de les fonts d’informació per a adquirir, amb sentit crític, nous coneixements. 7. Desenvolupar l’esperit emprenedor i la confiança en si mateix, la participació, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats. |
| Annex I. Competències clau i perfil competencial de sortida de l’alumnat al final de l’educació bàsica |
| Perfil competencial de sortida (reptes i desafiaments) |
| 2. Desenvolupar i consolidar hàbits de disciplina, treball individual i en equip com a condició necessària per a una realització eficaç de les tasques de l’aprenentatge i com a mitjà de desenvolupament personal.
3. Valorar la igualtat de gènere i respectar diversitat sexual, de gènere, ètnico-racial o de capacitats. Rebutjar els estereotips que suposin qualsevol forma de discriminació entre homes i dones |
| Annex I. Competències clau i perfil competencial de sortida de l’alumnat al final de l’educació bàsica | |
| Competències clau | Indicadors operatius |
| Competència En Comunicació Lingüística (Ccl) | CCL5. Posa les seves pràctiques comunicatives al servei de la convivència democràtica, la resolució dialogada dels conflictes i la igualtat de drets de totes les persones desterrant els usos discriminatoris de la llengua, així com els abusos de poder a través de la mateixa, per afavorir un ús no només eficaç sinó també ètic del llenguatge. |
| Competència Digital (Cd) | CD3. Participa, col·labora i interactua mitjançant eines i / o plataformes virtuals per comunicar-se, treballar col·laborativament i compartir continguts, dades i informació,
CD5. Desenvolupa aplicacions informàtiques senzilles i solucions tecnològiques creatives i sostenibles per a resoldre problemes concrets o respondre a reptes proposats, |
| Competència Personal, Social I D’aprendre A Aprendre (Cpsaa) | CPSAA1. Regula i expressa les seves emocions enfortint l’optimisme, la resiliència, l’autoeficàcia i la recerca de propòsit i motivació cap a l’aprenentatge, per gestionar els reptes i canvis i harmonitzar-los amb els seus propis objectius.
CPSAA4. Realitza autoavaluacions sobre el seu procés d’aprenentatge, buscant fonts fiables per validar, sustentar i contrastar la informació i per obtenir conclusions rellevants CPSAA5. Planeja objectius a mitjà termini i desenvolupa processos meta- cognitius de retroalimentació per aprendre dels seus errors en el procés de construcció de coneixement. |
| Competència en Consciència I Expressió Culturals (Ccec) | CCEC2. Gaudeix, reconeix i analitza amb autonomia les especificitats i intencionalitats de les manifestacions artístiques i culturals més destacades del patrimoni a través dels seus llenguatges i elements tècnics, en qualsevol mitjà o suport. |
| Competències específiques |
| Competència específica 1.
Resoldre situacions motrius diverses de forma eficaç i creativa, articulant capacitats i habilitats motrius per a donar resposta a projectes i pràctiques d’activitats físiques de la vida quotidiana. |
| Competència específica 2.
Desenvolupar un estil de vida actiu i saludable, incorporant la pràctica habitual d’activitats físiques i altres comportaments beneficiosos per a la salut durant la vida quotidiana per a l’adquisició d’hàbits que contribueixin al benestar físic, mental i social. |
| Competència específica 5.
Mostrar comportaments i actituds empàtiques i inclusives en la pràctica d’activitats físiques, emprant habilitats socials i processos d’autoregulació per a fomentar la convivència. |
4. Implementar l’activitat a l’aula i recollir les evidències:

5. Analitzar i reflexionar sobre la posada en pràctica:
- Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat?
Penso que enriqueixen i complementen les activitats d’ensenyament aprenentatge, ja que ofereixen infinitat de possibilitats a nivell d’imatges, vídeos… que motiven i conecten amb els infants.
- Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació?
Aquest conjunt d’activitats està dissenyada i pensada per ser realitzada amb recursos digitals. D’aquesta manera els infants poden treballar de manera autònoma i fomentar l’aprendre a aprendre al dispossar de la informació en diferents formats (vídeo, text, hipervincles…).
- T’han sorgit problemes quan has l’integrat les tecnologies digitals?
En alguna tableta no hi havia conexió i alguna altra no estava carregada.
- En cas que sí, com has afrontat l’imprevist? En cas que no, quin problema creus que et podria haver sorgit i com el podries haver resolt?
Hem resolt la incidència oferint altres tablets que afortunadament disposavem.
Deixa un comentari