1. Selecció de la unitat didàctica

 

Títol de la unitat didàctica
Superem el rècord del món!          
Justificació

(descripció de la tasca competencial)

Situació d’aprenentatge
En aquesta UD treballem en grups cooperatius la identificació, planificació  execució i transmissió de la tècnica de diferents modalitats d’atletisme (salt de llargada, triple salt, llançament de disc i de Javelina) amb l’ajuda d’un suport digital (Classroom i Genially) que permetrà desenvolupar activitats físiques variades individuals i col·lectives, establint reptes possibles d’aconseguir i amprar capacitats i habilitats motrius apreses de manera eficaç tot transmeten aquests sabers als companys de classe.

2. Selecció del recurs digital:

– Genially.

3. Disseny de l’activitat

3.1 Redactar l’enunciat i el detall de les tasques a realitzar

Presentació de diferents reptes en diferents nivells de realització on es plantejaran tasques tan individuals, com per parelles i finalment de tot el grup. S’oferiran en diferents nivells per tal de fer una proposta que s’adapti a les necessitats de cada infant (DUA). Un cop superat aquests reptes, l’alumnat rebrea un codi QR on els redigiran a una imatge interactiva on es presentarà l’atleta de la disciplina que els ha tocat fer-se experts i allà hauran de visualitzar els vídeos, canalitzar i comprendre la informació per posteriorment realitzar la técnica de l’especialitat corresponent. 

  • Primera tasca: 

Reptes d’activitats DUA plantejades segons diferents nivells d’execució i d’organització. Per aconseguir el codi QR cada infant ha de superar mínim una prova de cada color ,  nivell.

  • Segona tasca:

Cada grup amb la seva tableta obriran el codi QR i realitzaran la tasca de aprendre la tècnica de l’especialitat d’atletisme que els hi ha tocat. En la taxonomia de bloom correspondria a les fases de recordar, entendre, aplicar i analitzar.

 

Desglossar els objectius i les competències (també les transversals).

 

Objectius de l’educació bàsica
Articulat del decret d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica (pàgs 6-7)
2. Desenvolupar i consolidar hàbits de disciplina,  treball individual i en equip com a condició necessària per a una realització eficaç de les tasques de l’aprenentatge i com a mitjà de desenvolupament personal.

3. Valorar la igualtat de gènere i respectar diversitat sexual, de gènere, ètnico-racial o de capacitats. Rebutjar els estereotips que suposin qualsevol forma de discriminació entre homes i dones

5. Desenvolupar destreses bàsiques en la utilització de les fonts d’informació per a adquirir, amb sentit crític, nous coneixements.

7. Desenvolupar l’esperit emprenedor i la confiança en si mateix, la participació, el sentit crític, la iniciativa personal i la capacitat per aprendre a aprendre, planificar, prendre decisions i assumir responsabilitats.

 

Annex I. Competències clau i perfil competencial de sortida de l’alumnat al final de l’educació bàsica
Perfil competencial de sortida (reptes i desafiaments)
2. Desenvolupar i consolidar hàbits de disciplina,  treball individual i en equip com a condició necessària per a una realització eficaç de les tasques de l’aprenentatge i com a mitjà de desenvolupament personal.

3. Valorar la igualtat de gènere i respectar diversitat sexual, de gènere, ètnico-racial o de capacitats. Rebutjar els estereotips que suposin qualsevol forma de discriminació entre homes i dones

 

Annex I. Competències clau i perfil competencial de sortida de l’alumnat al final de l’educació bàsica
Competències clau Indicadors operatius
Competència En Comunicació Lingüística (Ccl)   CCL5. Posa les seves pràctiques comunicatives al servei de la convivència democràtica, la resolució dialogada dels conflictes i la igualtat de drets de totes les persones desterrant els usos discriminatoris de la llengua, així com els abusos de poder a través de la mateixa, per afavorir un ús no només eficaç sinó també ètic del llenguatge.
Competència Digital (Cd)  CD3. Participa, col·labora i interactua mitjançant eines i / o plataformes virtuals per comunicar-se, treballar col·laborativament i compartir continguts, dades i informació, 

CD5. Desenvolupa aplicacions informàtiques senzilles i solucions tecnològiques creatives i sostenibles per a resoldre problemes concrets o respondre a reptes proposats,

Competència Personal, Social I D’aprendre A Aprendre (Cpsaa) CPSAA1. Regula i expressa les seves emocions enfortint l’optimisme, la resiliència, l’autoeficàcia i la recerca de propòsit i motivació cap a l’aprenentatge, per gestionar els reptes i canvis i harmonitzar-los amb els seus propis objectius.

CPSAA4. Realitza autoavaluacions sobre el seu procés d’aprenentatge, buscant fonts fiables per validar, sustentar i contrastar la informació i per obtenir conclusions rellevants

CPSAA5. Planeja objectius a mitjà termini i desenvolupa processos meta- cognitius de retroalimentació per aprendre dels seus errors en el procés de construcció de coneixement.  

Competència en Consciència I Expressió Culturals (Ccec)   CCEC2. Gaudeix, reconeix i analitza amb autonomia les especificitats i intencionalitats de les manifestacions artístiques i culturals més destacades del patrimoni a través dels seus llenguatges i elements tècnics, en qualsevol mitjà o suport. 

 

Competències específiques
Competència específica 1.

Resoldre situacions motrius diverses de forma eficaç i creativa, articulant capacitats i habilitats motrius per a donar resposta a projectes i pràctiques d’activitats físiques de la vida quotidiana.

Competència específica 2.

Desenvolupar un estil de vida actiu i saludable, incorporant la pràctica habitual d’activitats físiques i altres comportaments beneficiosos per a la salut durant la vida quotidiana per a l’adquisició d’hàbits que contribueixin al benestar físic, mental i social.

Competència específica 5.

Mostrar comportaments i actituds empàtiques i inclusives en la pràctica d’activitats físiques, emprant habilitats socials i processos d’autoregulació per a fomentar la convivència.

 

4. Implementar l’activitat a l’aula i recollir les evidències:

5. Analitzar i reflexionar sobre la posada en pràctica:

  • Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat?

Penso que enriqueixen i complementen les activitats d’ensenyament aprenentatge, ja que ofereixen infinitat de possibilitats a nivell d’imatges, vídeos… que motiven i conecten amb els infants.

  • Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació?

Aquest conjunt d’activitats està dissenyada i pensada per ser realitzada amb recursos digitals. D’aquesta manera els infants poden treballar de manera autònoma i fomentar l’aprendre a aprendre al dispossar de la informació en diferents formats (vídeo, text, hipervincles…).

  • T’han sorgit problemes quan has l’integrat les tecnologies digitals?

En alguna tableta no hi havia conexió i alguna altra no estava carregada.

  • En cas que sí, com has afrontat l’imprevist? En cas que no, quin problema creus que et podria haver sorgit i com el podries haver resolt?

Hem resolt la incidència oferint altres tablets que afortunadament disposavem.