Amb l’alumnat de primer de batxillerat estem treballant la formació de paraules en català, i ens hem aturat en els processos de la composició i la derivació. En aquests casos, és important tenir clar l’ús del guionet, ja que no totes les paraules compostes o derivades en porten. De fet, només ho fan en uns casos molt particulars.
Aquesta tasca consistia en visualitzar un vídeo editat amb EdPuzzle en què apareixen aquests conceptes i respondre les preguntes que hi anaven apareixent (preguntes inserides per mi, i són preguntes de resposta breu o bé multiopció). EdPuzzle permet projectar el vídeo per tal que la tasca la faci tot el grup alhora i també permet penjar el vídeo al Classroom per tal que l’alumnat el faci les vegades que vulgui. En el meu cas, he optat perquè faci la tasca el grup sencer, tot i que a l’EdPuzzle he clicat l’opció per tal que la puguin fer les vegades que vulguin. He de dir que l’alumnat ha expressat la seva satisfacció amb l’activitat, ja que consideren que els anirà molt bé per consolidar els conceptes i estudiar.


Els resultats de tot plegat apareixen de manera automàtica al meu compte d’EdPuzzle (quantes vegades han mirat el vídeo, quantes vegades han intentat de fer l’activitat, els resultats que han obtingut…) En la imatge (que he tallat per tal que no es vegin els noms i cognoms de l’alumnat), apareixen en vermell alumnes que no han assistit i en groc i vermell dues alumnes que ha tingut un problema tècnic a meitat de l’activitat i no l’han completada.

El vídeo (i l’activitat) és pública:
Deixa un comentari