Aquesta activitat es va dur a terme en un grup de 4t d’ESO. Primer de tot, es van repassar conjuntament les característiques del text instructiu. Un cop fet, l’alumnat va posar-se en parelles per realitzar una doble tasca: en primer lloc, van haver de fer un pòster digital amb les característiques d’aquest tipus de text, i en segon, van fer un text instructiu en vídeo explicant una recepta de cuina. La idea era que, entre totes les receptes del grup, es fes un “llibre de cuina digital” que poguessin fer servir a casa seva. Per tal que quedés clar què se’ls demanava, es van projectar vídeos d’alumnes de cursos anteriors.
Un cop clares les tasques, cada parella va proposar una recepta. Algunes parelles van coincidir, però entre elles es van posar d’acord per tal de no repetir-ne cap. Estant tot clar, es van posar a treballar. Van tenir dues sessions completes per fer-ho. Entre les sessions, a més, hi va haver un cap de setmana pel mig, amb la qual cosa la major part de les parelles van aprofitar-lo per enregistrar les imatges a casa seva.
Quan totes les parelles van haver enviat la seva recepta, es van projectar totes per tal que l’alumnat s’auto i coavalués. Aquesta avaluació es va fer mitjançant un formulari de Google Forms, creat amb l’extensió CoRubrics, que es va publicar al Classroom. Sens dubte, aquest va ser el millor moment de tots, ja que l’alumnat no només va gaudir de l’experiència, sinó que va constatar punts forts i aspectes de millora en la feina de la resta i la pròpia. A més, crec que la resposabilitat d’auto i coavaluar la resta del grup també fa més conscient a l’alumnat del que està fent (i del que ja ha fet) i l’empodera en els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Deixa un comentari