A. Les Plataformes d’Aprenentatge com ara el Moodle o el Google Classroom:
– Criteris Didàctics: Facilita i afavoreix l’accés a materials d’aprenentatge, activitats i recursos didàctics. Permet una organització clara i detallada del contingut i fomenta l’autonomia de tot alumnat.
– Criteris Ètics: Garanteix la privacitat de les dades dels estudiants i assegurar que la informació sigui accessible per a tothom.
– Criteris Tècnics: Ha de ser fàcil d’emprar i accessible des de diferents dispositius.
Utilitzaria la plataforma per penjar diferents materials motivadors, fer seguiment de les tasques que es van realitzant i proporcionar retroacció personalitzada sobre el treball de cada alumne.

B. Aplicacions de Retroacció Instantània com el Kahoot o  Quizizz:
– Criteris Didàctics: Promou la participació activa i la motivació a través de jocs i de manera lúdica amb qüestionaris interactius.
– Criteris Ètics: Assegurar que els alumnes es sentin còmodes i no jutjats durant les activitats.
– Criteris Tècnics: Ha de ser accessible i compatible amb diversos dispositius.
Utilitzaria aquestes aplicacions per fer avaluacions formatives en temps real, permetent així  als alumnes veure de manera ràpida els seus resultats i apartats de millora.

C. Eines de Col·laboració, per exemple el Padlet:
– Criteris Didàctics: Fomenten el treball en equip i la col·laboració entre alumnes, així com el desenvolupament de competències personals i  socials.
– Criteris Ètics: Promoure i fomentar un ambient de respecte, tolerància  i inclusió en el treball col·laboratiu.
– Criteris Tècnics: Han de ser fàcils d’usar i permetre l’edició simultània.
Utilitzaria aquesta eina per a projectes grupals, on els alumnes puguin aportar i intercanviar idees i rebre retroacció dels seus companys i professors.

Tecnologia per a les famílies:

D. Aplicació de Comunicació com el ClassDojo o Remind:
– Criteris Didàctics: Facilita la comunicació entre el centre educatiu i les famílies, mantenint-les informades sobre el progrés dels seus fills.
– Criteris Ètics: Respecta la privacitat de les famílies i assegurar que la comunicació sigui clara i respectuosa.
– Criteris Tècnics: Ha de ser accessible i fàcil d’usar per a tots els membres de la família.
L’utilitzaria per enviar actualitzacions sobre el progrés acadèmic, recordatoris d’esdeveniments i per facilitar la comunicació directa entre professors i famílies.