En aquest post, reflexionarem sobre les polítiques comunicatives de l’Institut de Vic, centrat en l’ús de les eines digitals per millorar la coordinació i la participació de tota la comunitat educativa.
Comunicació per a l’alumnat:
Una de les eines clau utilitzades per a la comunicació amb l’alumnat és Moodle , una plataforma que permet als professors compartir materials, establir tasques i comunicar-se de manera directa amb els estudiants. Per exemple, recentment vam utilitzar Moodle Anuncis per comunicar als alumnes del cicle de salvament i socorrisme les dates claus de la matèria

Comunicació per a les famílies: IvicAgency
La comunicació amb les famílies també és essencial. En aquest cas informen a les famílies sobre els resultats obtinguts a l’intersalvament i Catskills.
No obstant la comunicació més utilitzada amb les famílies és el correu electrònic. Quan enviem correus massius ho fem en còpia oculta per preservar la privacitat de cada família
Comunicació entre docents:
Finalment, per facilitar la coordinació entre els docents, vam utilitzar Google Meet per convocar una sessió d’avaluació de final de trimestre. A través de Google Meet, podem compartir estratègies didàctiques i resoldre dubtes en temps real, afavorint el treball col·laboratiu entre els professors.

1. Mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i benestar digital:
A l’Institut de Vic, garantim que totes les comunicacions digitals compleixin amb els protocols de protecció de dades (RGPD). Utilitzem plataformes segures, com Moodle, Google Tools (meet, correu, drive, calendar…) amb accés restringit i personalitzat segons els permisos dels usuaris. Pel que fa a la seguretat física, supervisem l’ús de dispositius per part dels alumnes, assegurant-se que utilitzin tecnologies en espais segurs. També fomentem el benestar psicològic, evitant l’estrès digital i promovent un ús responsable de les eines. Ens assegurem que els missatges siguin respectuosos i afavoreixin el benestar emocional dels alumnes.
2. Estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre:
Les estratègies de col·laboració a l’Institut de Vic impliquen una comunicació constant entre els membres de la comunitat educativa. Utilitzem plataformes digitals com Google Meet per a reunions de coordinació entre docents, facilitant l’intercanvi de coneixements i el treball en equip. La participació de les famílies també és fonamental; utilitzem correus electrònics i sessions virtuals per mantenir-les informades i implicades en el desenvolupament acadèmic dels seus fills. Aquestes estratègies afavoreixen una gestió més eficient i transparent de les activitats i processos educatius, promovent la implicació activa de tots els agents educatius.
Deixa un comentari