En aquesta tasca he treballat en la creació d’una situació d’aprenentatge (SdA) dissenyada per a alumnes de 3r d’ESO en l’àrea d’Educació Física, amb l’objectiu d’aprofundir en el coneixement dels músculs del cos humà. En primer lloc, vaig definir els objectius d’aprenentatge, els continguts, i les activitats pràctiques relacionades amb el tema. Aquesta tasca es va completar amb una rubrica d’avaluació per tal de mesurar el progrés dels alumnes en funció dels coneixements adquirits i les seves habilitats a l’hora d’aplicar-los en situacions reals.

A continuació, he analitzat i integrat diversos recursos digitals que poden enriquir aquesta SdA, millorant tant l’aprenentatge dels alumnes com la seva interacció i col·laboració. En aquest procés, he afegit eines com Moodle, Padlet, Educaplay, H5P i lectors de codis QR per fomentar la participació activa, l’aprenentatge autoregulat, i el treball en equip.

Descripció:
A la tasca d’anàlisi i integració de recursos digitals a la situació d’aprenentatge (SdA), he incorporat diverses eines digitals per enriquir l’activitat sobre els músculs del cos humà. A continuació, descric les eines escollides i la seva implementació:

– Moodle: Plataforma principal per gestionar els continguts i realitzar un seguiment personalitzat de l’aprenentatge dels alumnes.

– Lectors de codi QR: Integrats als materials impresos i a l’aula per facilitar l’accés a continguts digitals i recursos multimèdia.
– Padlet: Per a la creació d’un espai de coneixement col·lectiu on els alumnes podran aportar recursos i interactuar.
– H5P: Activitats interactives dins de Moodle per reforçar els continguts dels músculs i promoure la participació activa.
– Educaplay: Jocs educatius per practicar de manera lúdica els coneixements sobre els músculs.

Objectius de les eines:
– Afavorir l’aprenentatge autoregulat dels alumnes a través de recursos que els permetin treballar de manera independent.
Millorar la interacció col·lectiva i el treball en equip mitjançant l’ús de Padlet i les activitats interactives.
– Promoure l’ús responsable i segur de les tecnologies digitals, vetllant per la seguretat digital i la protecció de dades dels alumnes.

Justificació de la Integració de Tecnologies Digitals a la Situació d’Aprenentatge (SdA)

1. Millorar l’aprenentatge i pràctica docent:
– Eina: Moodle
– Objectiu: Organitzar els continguts i activitats d’aprenentatge de manera clara, permetent a l’alumnat accedir fàcilment a materials, activitats i exàmens, facilitant el seguiment individualitzat.

2. Millorar l’orientació i suport:
– Eina: Educaplay
– Objectiu: Proporcionar suport interactiu mitjançant jocs i activitats multimèdia per reforçar els coneixements sobre l’anatomia dels músculs.

3. Millorar l’aprenentatge col·laboratiu :
– Eina: Padlet
– Objectiu: Fomentar el treball col·laboratiu entre els estudiants per compartir, debatre i revisar les aportacions d’altres companys sobre els músculs del cos humà.

4. Millorar l’aprenentatge autoregulat :
– Eina: H5P
– Objectiu: Permetre als estudiants autogestionar el seu aprenentatge mitjançant activitats interactives com tests i quizzes.

5. Mesures de seguretat digital i protecció de dades

És fonamental vetllar pel compliment de la normativa de protecció de dades quan utilitzem eines digitals com Moodle, Educaplay, Padlet i H5P.

En aquest cas:
– Consentiment informat per part dels alumnes o tutors legals per utilitzar les eines.
– Comprovació de les polítiques de privacitat de cada eina digital per garantir que les dades recollides no es comparteixin amb tercers sense el consentiment corresponent.
– Ús de contrasenyes segures i la limitació de l’accés a materials només als alumnes autoritzats.