Video

A la meva situació d’aprenentatge hi ha una activitat que consisteix en dividir el cos humà en zones, cada grup escull una zona del cos humà hi ha de buscar tots els músculs d’aquella zona descriure el seu origen e inserció, quins moviments pot fer, i un exercici per treballar aquest múscul.

Per presentar l’activitat han d’entregar una presentació de google a moodle completant cada punt de la tasca.

Modificació de l’activitat

Per fomentar l’empoderament de l’alumnat i fer l’activitat més inclusiva, es proposa una modificació de l’activitat tenint en compte les barreres d’inclusió i les eines digitals que poden afavorir la participació plena.

  1. Identificació de les Necessitats d’Inclusió:

Aquesta activitat pot presentar algunes barreres per a certs estudiants, com ara:

– Dificultats visuals: Estudiants amb discapacitat visual poden tenir dificultats per visualitzar imatges, gràfics o textos a les presentacions.

– Dificultats auditives: Estudiants amb discapacitat auditiva poden tenir dificultats per seguir vídeos o explicacions orals relacionades amb la tasca.

– Dificultats cognitives o d’adaptació al ritme: Alguns estudiants poden necessitar més temps per comprendre i completar la tasca, especialment si el ritme de treball és elevat.

– Diversitat de ritmes d’aprenentatge: Alguns alumnes poden necessitar més temps per processar la informació i fer la investigació.

  1. Eina Digital per superar barreres:

Per abordar les dificultats esmentades, seleccionem les següents eines digitals:

Per a accessibilitat visual:

  – Lectors de pantalla i amplificadors de text: Aquests permeten als estudiants amb discapacitat visual accedir als textos i continguts de manera més còmoda.

Exemple: TTSReader

  – Opcions de contrast ajustable: Algunes eines digitals, com Google Docs i presentacions de Google, permeten modificar el contrast de la pantalla per ajudar als alumnes amb dificultats visuals a llegir millor.

– Per a accessibilitat auditiva:

  – Subtítols automàtics: Quan utilitzem vídeos o audios en les presentacions, podem activar els subtítols automàtics per a alumnes amb discapacitat auditiva.

  -Transcripció de continguts de vídeo i àudios: Per a aquells alumnes amb dificultats auditives o de comprensió, es poden generar transcripcions de vídeo (utilitzant eines com Otter.ai) que ofereixen un text alternatiu a l’àudio.

 

– Per a adaptació del ritme:

– Eines per a la gestió del temps: Utilitzar aplicacions com Google Keep o Trello per establir terminis flexibles i permetre als alumnes gestionar el temps de manera personalitzada. Això és especialment útil per a alumnes que necessiten més temps per completar la tasca.

  – Plataformes de col·laboració asincrònica: Es pot utilitzar Moodle perquè els estudiants treballin en grups de manera asincrònica, donant-los més flexibilitat per compartir la informació i preparar la presentació quan els sigui més convenient.

 

  1. Modificació de l’Activitat:

Amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat i inclusió, es poden introduir les següents modificacions:

– Inclusió de més formats multimèdia: Els estudiants hauran d’investigar no només sobre els músculs de la zona asignada, sinó també buscar vídeos interactius i animacions que mostrin els músculs en acció. Això permet als estudiants amb dificultats visuals veure el moviment muscular, i als que tenen dificultats auditives, comprendre la tasca a través de vídeos amb subtítols i descripcions detallades. Els alumnes poden utilitzar Canva per crear les seves pròpies animacions.

– Creació d’una presentació interactiva amb diverses formes de comunicació: Els grups, a més de la presentació en Google Slides, hauran d’incorporar eines com Mentimeter per organitzar idees en temps real i Google Docs per fer una síntesi col·laborativa. Podran afegir audios i vídeos, i els alumnes amb dificultats auditives tindran l’opció de transcriure la informació.

– Opció de treball asincrònic: Els estudiants podran utilitzar Moodle per treballar en el projecte a mesura que tinguin temps. Això permet als alumnes que necessiten més temps, o aquells que necessiten un ritme de treball diferent, poder completar la tasca de manera més còmoda i flexible. Els grups poden col·laborar utilitzant eines de xat o comentaris dins dels documents compartits.

Feedback personalitzat i inclusiu: Durant les presentacions, els professors poden proporcionar feedback personalitzat a cada grup, assegurant-se que tots els alumnes tinguin l’oportunitat d’expressar les seves idees i aprendre dels altres. Aquest feedback pot ser verbal, escrit o en format vídeo per fer-lo més accessible. Aquesta opció és disponible a Moodle.

– Accés a recursos de manera més inclusiva: Per als estudiants amb necessitats específiques, es poden proporcionar enllaços a recursos addicionals com articles, vídeos o exercicis en línia, que els alumnes podran consultar segons les seves necessitats, ritme i interessos. Això fomenta l’autonomia i l’empoderament en el procés d’aprenentatge.

 

Conclusió:

La modificació de l’activitat per fomentar l’empoderament de l’alumnat amb l’ús d’eines digitals contribueix a millorar l’accessibilitat i la inclusió en el context educatiu. La integració de diferents recursos multimèdia, l’ús de plataformes per al treball col·laboratiu asincrònic i la flexibilitat en la gestió del temps permeten que tots els estudiants, independentment de les seves necessitats, puguin participar activament i desenvolupar el seu coneixement de la musculatura humana de manera eficient i inclusiva.