Les tres tecnologies digitals que he escollit per informar i oferir retroacció i orientacions sobre el procés d’aprenentatge a l’alumnat son el Classroom, el Flipgrid i el Kahoot i per a les famílies el google meet.
Els criteris per escollir aquestes son:
Classroom
-Criteris Didàctics: Facilita la distribució del material, tasques i avaluacions de manera organitzada. Permet la comunicació entre estudiants i professors mitjançant missatges i comentaris.
-Criteris Ètics: Assegura la privacitat i seguretat de les dades dels estudiants, garantint l’accessibilitat per a tots els alumnes.
-Criteris Tècnics: Estabilitat i fiabilitat de google, compatibilitat amb diferents dispositius.
Flipgrid
-Criteris Didàctics: Permet als professors proporcionar feedback personalitzat als estudiants a través de vídeos o comentaris en temps real. Facilita la reflexió i la millora contínua.
-Criteris Ètics: Respecta la privacitat dels estudiants, utilitzant un llenguatge constructiu i amigable en el feedback.
-Criteris Tècnics: Facilita l’ús de l’aplicació per part dels professors i els estudiants, garantint la seguretat de les dades.
Kahoot
-Criteris Didàctics: Proporciona activitats engrescadores per reforçar els conceptes apresos en classe. Promou la participació activa i el reforç positiu.
-Criteris Ètics: Assegura la privacitat dels estudiants i compleix amb les regulacions de protecció de dades.
-Criteris Tècnics: Facilitat d’ús per als professors i els estudiants, compatibilitat amb múltiples dispositius i connexions a internet.
Google Meet
-Criteris Didàctics: Permet la comunicació de manera virtual en temps real entre mestres i família.
-Criteris Ètics: l’entorn de videoconferència és segur i respectuós. És important establir normes clares de comportament en línia, sobretot quan s’utilitza amb alumnes.
-Criteris Tècnics: Estabilitat de la plataforma i la capacitat per a grans reunions, opcions de seguretat com la protecció amb contrasenya .
Deixa un comentari