5.1. Treballem en metodologia ABP?

Si la resposta és SÍ, hem de tenir en compte, segons els apartats anteriors:

  • 1 El projecte ha de ser real. Connectat amb la realitat.
  • 2  El projecte ha d’estar lligat al currículum, i per tant, s’ha d’evidenciar els resultats d’aprenentatge dels mòduls professionals.
  • 3 Treballem amb aquesta metodologia, perquè volem potenciar les competències claus, personals i socials al mateix temps que treballem les competències tècniques professionals pròpies del currículum.
  • 4 L’alumnat és el protagonista del seu procés d’aprenentatge, i per tant, el professorat que és imprescindible canvia el seu rol a mentor, orientador, observador, organitzador, etc.
  • 5 Potenciarem l’aprenentatge entre iguals, perquè s’aprèn quan s’ensenya. Ensenyar a l’altre és la forma d’aprendre en profunditat.
  • 6 L’alumnat treballarà en equip. Treballar en equip farà que l’alumnat treballi les competències claus, personals i socials, ja que hauran d’organitzar i planificar les tasques a realitzar, treballar les relacions interpersonals, etc. I a més, en el món laboral generalment es treballa en equip i aquest aprenentatge cooperatiu entrena en habilitats de comunicació i relacions interpersonals necessàries per a la labor d’equip.
  • 7 El projecte passa a ser l’eix vertebrador dels aprenentatges, per tenir una visió integrada de tots els continguts. Els quals estan relacionats amb les competències professionals del món laboral.