apoyo“apoyo” by lourdesmunozsantamaria is licensed under CC BY-NC-ND 2.0

Llista de comprovació sobre el nivell de Competència digital adquirit

Reflexionant en aquest punt, i revisant la taula que ens han facilitat els formadors, veiem que molts dels professors tenen un percentatge molt alt en el compliment dels ítems marcats en la rúbrica dissenyada a aquest efecte. Però la distinció es generà quan pensem com a formadors, o com usuaris.

Altre tema a tenir en compte seria que, com a professor d’un centre on es treballen les TIC, on sols els professors de Tecnologia, que érem els únics que hem passat una oposició on s’havia de demostrar la competència digital, formaven als nostres alumnes en aquest camp.

A partir d’aquest any hem patit un intrusisme per part d’altres professors d’altres matèries, on hem hagut de cedir perquè la coordinació pedagògica de manera unilateral, i cedint a les pressions d’alguns caps de departament han decidit que hauria de ser una formació transversal. Cosa que funciona bé quan es parla, es discuteix, i es deixen assessorar, i tenen en compte l’opinió d’aquells que s’han enfrontat al problema. Per allò de ….l’experiència és un grau.

I ara hem de donar les eines als alumnes durant les primeres setmanes de treball per a que altres companys puguin construir coneixement. I actualment és, on trobem gent “capacitada” i d’altres que et diuen allò de “passa’m el que tu feies, o explica’ls Calc als nens, que jo no tinc ni idea, o com fas les webs del TdS de 2n d’ESO” i després han de treballar amb els nens.  I curiosament, els has de comentar que, no fa gaire va haver un curs d’Excel subvencionat online, i ells no es van formar, al igual que de Word.

Total, que per a poder construir coneixement necessitem gent que tingui ganes de capacitar-se en el que toqui. I quan tothom comprengui que es al mateix vaixell,  i que no és per a nosaltres, sinó pels nens, tots guanyarem. 🙂