Reflexió sobre el mòdul 5: Breakout
Un breakout és una nova metodologia que implementa el concepte d’Escape Room, es tracta d’un joc immersiu dins de l’entorn educatiu. No es fa necessari sortir de l’aula, i es dona un temps per assolir diferents fites. Es pot ajudar amb aquestes fites amb pistes. L’objectiu és resoldre sopa de lletres, enigmes, problemes, qüestionaris, sudokus, etc. per a obrir un cadenat (analògic o digital encadenar respostes).
Per una banda, el breakout és una experiència de caràcter educatiu on hi ha una meta final i els alumnes han d’assolir les fites per arribar-hi, i superar el repte. Per altra banda, trobo molt interessant la bateria de pàgines amb recursos per fer els nostres propis breakouts, amb insígnies i tot.
Al respecte com ho he viscut el repte plantejat, hem tingut alguns problemetes amb el Moodle, primer que va tenir algun tipus de problema que no permetia obrir la sessió en les dates donades, i més endavant quan les pistes no s’obren, i quan hem assolit les pistes en el KUDI , un curset al Moodle del Breakout, no ha estat viable introduir-les al Moodle genèric. I des d’aquí donar les gràcies al tutor que ha estat molt pendent del curs, ens ha anat contestant perquè no funcionaven les coses.
L’experiència pot ser divertida pels alumnes, perquè nosaltres com adults també teniem interés en acabar la pràctica a temps. I penso, que d’alguna manera ho acabaré implementant a l’aula.
Deixa un comentari