Crec que com a docents és important que reflexionem sobre el paper que tenim, el nostre coneixement pedagògic i didàctic en la seva relació amb la societat del coneixement i amb la responsabilitat ètica.
La pràctica docent suposa un repte intel·lectual de gran envergadura i una responsabilitat humana i social per la formació de les noves generacions que seran el futur del nostre país.
La docència ha de ser una activitat dinàmica, reflexiva, d’interacció entre professorat i alumnat que no es limiti només a l’ensenyament. Considero que per aconseguir que el fet educatiu sigui eficient, és important que assumim una actitud creativa, responsable i emprenedora, i que estiguem disposats a superar les limitacions que el context ens present, generant respostes immediates que promoguin a l’alumnat el desenvolupament del coneixement amb sentit crític, reflexiu i coneixements perdurables en el temps.
Al segle XXI el paper de l’docent no es defineix només pels seus coneixements, sinó per ser capaç de fer que el seu alumnat desenvolupi habilitats de reflexió per pensar i actuar amb l’entorn social.
Com a docents hem de plantejar aquestes qüestions:
-
Què hem d’ensenyar?
-
Què val la pena comprendre?
-
Com hem d’ensenyar per comprendre?
-
Com poden saber alumnat i professorat el que els i les alumnes comprenen i com poden desenvolupar una comprensió més profunda?
Per a això és important la formació contínua i permanent de professorat ja que se’ns ofereixen els instruments necessaris per intervenir en situacions i problemàtiques que sorgeixen en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
https://dossier.xtec.cat/cblaya/2021/10/23/e-portfolio-de-mis-alumnos/
https://dossier.xtec.cat/cblaya/2021/10/13/2-3-evidencias-en-nuestro-e-portafolio/
https://dossier.xtec.cat/cblaya/2021/10/13/valoracion-y-propuesta-de-un-e-portafolio-docente/
https://dossier.xtec.cat/cblaya/2021/10/06/llicencia-daquesta-obra/
Deixa un comentari