Bé, ens demanen que introduïm en un informe allò que hem observat en aquesta part de la pràctica que hem de posar en funcionament a la classe. Doncs, aquí ho tenim:
Lectura compartida: Introduir un tema a partir d’un text. Al començament de la UD.
Presentar als alumnes un projecte per treballar amb un dispositiu electrònic amb el que molts encara no han treballat. Donar les pautes de treball que se’ls exigirà en acabar la unitat. Per a la qual cosa presento un dossier i els hi faig llegir una de les parts a classe.
1-2-4 Comprovar la comprensió d’una explicació per fer el programa i resoldre’l amb el dispositiu electrònic donat.
Treballen de manera individual solucionant un primer exercici de mesura d’un dels paràmetres, Després per parelles (excepte un grupet de 3) per intercanviar solucions. I finalment, Els grups treballen de 4 en 4, excepte un grup que tinc ara mateix, que són 5.
Amb el dispositiu electrònic no tots tenen la mateixa base de treball, per la qual cosa, la part de comunicacions amb el dispositiu, no és fàcil ni evident. Per la qual cosa i perquè no ataquin tots alhora i jo sobrevisqui a les sessions de batxillerat de primer sense sentir-me que em mengen (“a preguntes”)
Ens dediquem a demanar un temps on ells diuen que no es veuen capaços de fer, i jo si puc ho resolc al moment, o en cas que el que ells vulguin prototipar sigui molt difícil al dia següent els hi ho resolc.
Dificultats: Tinc un alumne amb algun tipus de dislèxia no diagnosticada, que parla moooolt ràpid, i quan més nerviós està pitjor és per a que jo l’entengui. I no vull que es senti frustrat cada vegada que em pregunta perquè li faig repetir, sempre li dic que m’estic quedant sorda, però de moment, no és veritat, és que no l’entenc.
Tinc un altre alumne que té el nivell de frustració molt poc treballat, i ha d’aprendre que els programes no funcionen a la primera, i que s’han de fer totes les pràctiques abans per poder arribar a veure que saps fer les coses, i ara, mentre seguim fent les comunicacions amb els seus prototipus el veig que pateix.
Hi ha un altre alumne que domina el tema, i li costa compartir o quan ho fa, ho fa amb poca voluntat.
Aspectes positius:
Treballen molt.
Estan entusiasmats d’aquest tipus de projecte que els ha plantejat.
Col·laboren entre sí.
Són un grup responsable i davant de les dificultats s’ajuden, i m’ajuden.
Jo m’ho estic passant “pipa”
Deixa un comentari