Impressionant! Ens hem reunit virtualment amb els alumnes de l’Institut i escola Cor de Maria de Valls i els alumnes de cinquè de primària del CEIP Virgen de la Ribera de Paracuellos a Madrid amb una representació dels alumnes de quart d’ESO que estem dissenyant els museus virtuals amb intel·ligència artificial.

Els alumnes de Madrid ens han explicat amb una gran autonomia el seu centre, les coses tradicionals a Madrid, els seus balls, gastronomia, monuments i espais emblemàtics, amb una facilitat increïble.

Els alumnes de Valls ens han sorpres amb una gran performance que passava per presentar les tradicions de menjar calçots a Valls, les músiques  dels castellers executades brillantment pel seus alumnes, un capgros ballant amb la música, les paraules que sols es parlen a Tarragona- com xiquet-xiqueta, ratxipol, rodolins dels de 2n de primària, i els petits de tres anyets cantant la canço del caga-tió. Impressionant!

Una petita representació dels meus alumnes de Digitalització de quart d’ESO van presentar els museus definint sobre que estaven treballant, com ho estaven implementant i que volien aconseguir de manera artística i el treball lingüístic que estan portant a terme.

Nosaltres hem implicat amb diferents projectes al nostre centre. D’una banda, els companys de primer d’ESO han fet servir els nostres museus per introduir el seu projecte RE-ANIMAR. D’una altra banda, per millorar la competència lingüística en català, treballem de manera immersiva per mostrar les nostres formes de ser i de fer, les festes populars a Premià de Mar, les tradicions que ens caracteritzen com vivim el Nadal, el Carnestoltes, les festes de pirates a Premià de Mar, la gastronomia, els parcs d’atraccions, tot això per facilitar la incorporació als nostres alumnes nouvinguts i per mostrar com som, als altres companys de projecte.

El projecte “Reanimar” és un projecte endegat per l’àmbit d’Expressió i portat a terme, enguany, amb l’alumnat de 1r d’ESO. Consisteix en la creació d’obres d’art fetes amb materials trobats en 3 indrets diferents de Premià (la platja, el bosc i l’entorn urbà) i en la composició d’una peça musical, lligada a l’obra plàstica. L’objectiu final del projecte és fer una exposició amb tot el material creat.