Els alumnes de quart d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de l’IPM van encapçalar una iniciativa inspiradora el passat 6 de febrer, presentant les possibilitats innovadores dels museus virtuals amb intel·ligència artificial als seus companys de Primer d’ESO. Aquest esdeveniment va marcar el projecte col·laboratiu anomenat “Re-animar”, coordinat pels professors d’Educació Visual i Plàstica, Cristina Camarero i Carles Juve, Música, Jordi Piccorelli, i la professora de Digitalització, Cristina Blaya.
Des de l’inici del curs, els alumnes de Quart d’ESO han estat immersos en la creació i la curació de continguts per als seus propis museus virtualsamb intel·ligència artificial. Aquestes plataformes en línia no només ofereixen una oportunitat única per a l’expressió artística, sinó que també permeten una exploració interactiva de les obres d’art, enriquint l’experiència dels visitants.
La presentació dels estudiants de Quart a Primer d’ESO va ser un moment emocionant, on van compartir les seves experiències, coneixements i la seva passió per la creació artística amb els seus companys més joves. Amb entusiasme contagiant, van destacar les diverses funcionalitats dels museus virtuals, des de la navegació fluida fins a les característiques interactives que permeten als visitants explorar les obres d’art d’una manera única i immersiva.
El projecte “Re-animar” ha estat una prova de la importància de la col·laboració entre diferents àrees d’estudi. Els professors han guiat els alumnes en la seva exploració creativa, fomentant la seva capacitat per treballar en equip i integrar els seus coneixements en les disciplines d’educació visual, música i digitalització.
“La creació dels museus virtuals no només ha proporcionat una plataforma per mostrar la seva creativitat, sinó que també ha millorat les seves habilitats tècniques i de comunicació digital”.
A més de proporcionar una plataforma per a la presentació dels seus treballs, aquesta iniciativa ha fomentat una cultura de col·laboració i intercanvi d’idees entre els estudiants de diferents nivells educatius. Per als alumnes de Primer d’ESO, la presentació dels seus companys de Quart va ser una font d’inspiració i una visió de les possibilitats que els esperen en els pròxims anys d’estudi.
En resum, la presentació dels alumnes de Quart d’ESO sobre els museus virtuals ha estat un exemple brillant de com la creativitat, la tecnologia i la col·laboració poden fusionar-se per crear experiències educatives enriquidores. A través del projecte “Re-animar”, cerquem demostrar el poder de l’educació artística per estimular la imaginació dels estudiants i connectar-los amb el món digital d’una manera significativa i innovadora.
Deixa un comentari