Les pautes del disseny universal per l’aprenentatge que ens aporten un conjunt de recomanacions per dissenyar materials, activitats i metodologies més inclusives per atendre tota la diversitat de l’aula.
Lligades a aquestes pautes, les eines TAC d’ús general ens faciliten l’accessibilitat als continguts, possibiliten l’actuació dels alumnes en diversos formats, fomenten la cooperació entre iguals, i ajuden en la planificació i en l’autoavaluació.

Quan planifico les activitats, si que penso en l’accés, la participació i com assolir els objectius en l’aprenentatge de tot l’alumnat, com a mínim ho intento. I en cerco de diferents accions a la classe per assolir aquestes fites.

La tecnologia és un element facilitador de pràctiques inclusives perquè ens permet treballar amb els alumnes amb diferents vessants. Incorporar el mòbil, els robots, els ordinadors, les calculadores, etc a les aules ens donen moltes eines per a treballar amb els alumnes i que adquireixen el màxim del seu potencial.

Quan vaig iniciar aquest mòdul no en sabia res del Disseny Universal per a l’Aprenentatge, però penso que, tothom fem pràctiques, dissenyem activitats, jornades, etc. per arribar a tots els alumnes. I a vegades, ens permeten el luxe d’obrir altres vies als nostres alumnes, com concursos, exposicions, presentació amb pòsters digitals, etc

Amb  l’ús de la tecnologia  i en el marc del Disseny Universal de l’Aprenentatge crec que, ens permet obtenir altres resultats, i fer els alumnes partícips del seu propi aprenentatge, de manera que ells s’automotiven, s’interessen, son creadors del seu aprenentatge i es capaciten a si mateixos.

En aquest quart mòdul es presenta el marc de referència per a la creació de contextos d’aprenentatge, des d’on les pràctiques amb tecnologia prenen més sentit, per a tot l’alumnat, trencant barreres.

Reflexionant sobre aquest mòdul, la pràctica reflexiva sobre la nostra activitat professional com a professors ens permet veure la gran vinculació que tenim amb les tecnologies digitals i com fer que els alumnes estiguin més motivats i tinguin més iniciativa, estiguin més informats, i que tinguin estratègies per assolir els objectius.