Amb la realització d’aquest curs s’ha fet evident la gran importància d’incloure les noves tecnologies dins l’aula, queda clar que ha d’haver-hi els límits necessaris però és part del progés social d’aquesta generació.
El funcionament de la talladora làser dins l’àmbit educatiu representa una gran oportunitat d’aprenentatge pràctic i innovador, sobretot en assignatures on la teoria és densa pels estudiants. Amés a més, el nou currículum demana al docent fer situacions d’aprentatge on l’alumnat toqui “la realitat”. També, ens obre un gran ventall de possibilitats de creació i estimula la imaginació sent molt fàcil d’utilitzar en assignatures que s’imparteixen a qualsevol centre educatiu (tecnologia, visual i plàstica, matemàtiques, etc.).
La talladora làser ofereix una manera versàtil i eficient de materialitzar les idees dels estudiants en projectes tangibles, fomentant la creativitat i el pensament crític. Cal que continuem utilitzant recursos com aquest dins l’aula i aconseguir que l’alumnat aprofiti el màxim totes les eines possibles en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge.
A més a més, aquest projecte representa una gran oportunitat per compartir recursos dins les diferents escoles Cor de Maria. Una de les característiques que ens identifica com escola, és la unió que hi ha entre totes elles. És per això, que aquest recurs ens pot ajudar a col·laborar entre tots els centres per tal d’ampliar i enriquir l’aprenentatge dels alumnes. Això també permetrà una millor utilització dels recursos dels quals disposem. La creació i compartició de recursos digitals entre els docents facilita la implementació d’estratègies d’ensenyament eficaces.
S’ha aconseguit un dels grans objectius d’aquest projecte que era assolir que els estudiants passessin de ser consumidors de materials a ser creadors d’aquests materials. És per això que crec que la utilització de la talladora làser, ofereix grans possibilitats per assolir aquest objectiu. Els alumnes poden convertir les seves idees en realitat de manera tangible. La capacitat de disseny i creació fa que la motivació de l’alumnat augmenti i paral·lelament veiem un creixement en el seu aprenentatge.
En conclusió, la incorporació d’una talladora làser en l’àmbit educatiu ofereix una gran varietat d’oportunitats per millorar l’aprenentatge dels estudiants i promoure la creació i compartició de materials didàctics innovadors. Considero que aquest projecte té grans possibilitats dins l’àmbit educatiu i que cal continuar treballant per oferir el millor aprenentatge al nostre alumnat.
Deixa un comentari